Kalyon yenilenebilir enerjide büyüyor

Kalyon Holding Enerji Grup Başkanı Dr. Murtaza Ata, yenilenebilir başta olmak üzere enerjinin her alanıyla ilgilendiklerini söyledi. 2040'lara gelindiğinde Türkiye'nin elektriğinin büyük bölümünü güneşten karşılayabileceğini söyleyen Ata, "O yüzden biz de güneş teknolojisinde daha fazla yatırım yapmaya hazırız. Hedefimiz güneş ve rüzgar santral yatırımlarıyla büyümeye devam etmek, tabii bunların teknolojilerinin yurt içinde üretilmesini sağlayarak" diye konuştu. Türkiye'nin ilk yerli entegre güneş panel üretim tesisi için hafriyat çalışmalarına başladıklarını vurgulayan Ata, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın uygun göreceği bir tarihte temel atma töreni için hazır olacaklarını söyledi. Ata, Kalyon-Türkerler-Siemens konsorsiyumu olarak kazandıkları rüzgar YEKA kapsamındaki türbin fabrikasını Siemens'in kuracağını belirterek, bu fabrikanın maliyetinin ise 50-60 milyon avro seviyesinde olacağını tahmin ettiğini söyledi. Rüzgar YEKA ihalesinde bu denli düşük fiyatı verebilmelerinin, Siemens'in henüz üretimde olmayan yeni nesil platformunu taahhüt etmesinden kaynaklandığına işaret eden Ata, fabrikanın işletmeye geçmesinden hemen sonra türbinlerin kurulmaya başlanacağını söyledi. MurtAza Ata, bin megavatlık rüzgar kapasitesinin 700'ünü Trakya, 200'ünü Sivas ve 100'ünü de Kütahya-Eskişehir bölgelerinde kuracaklarını söyledi.

Murtaza Ata 2040'a geldiğimizde Türkiye'nin elektriğinin büyük bölümünün yenilenebilir enerjiden sağlanacağını söyledi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.