Bu aşk milyar dolarları buldu!

Türkiye'nin son 5 yıldaki çikolata ihracatı 1 milyar doları aştı. Tutarların ülkelere göre dağılımında ilk sıradaki Irak'a 47 milyon dolarlık çikolata ihraç edildi.

Türkiye, son 5 yılda 1 milyar 39 milyon dolarlık çikolata ihracatı gerçekleştirdi.

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden derlediği bilgiye göre, Türkiye'nin çikolata ihracatındaki başarısı göz doldurdu.

İhracat 2011'de 161 milyon 222 bin 790 dolarken, 2012 yılında bu tutar 179 milyon 676 bin 151 dolara yükseldi. Çikolata ihracatı 2013 yılında 204 milyon 536 bin 393 dolara çıkarken, 2014'te 269 milyon 721 bin 167 dolar olarak gerçekleşti. Bu tutar, geçen yıl ise 223 milyon 559 bin 970 dolara geriledi.

Böylece Türkiye'nin 2011-2015 döneminde toplam çikolata ihracatı 1 milyar 39 milyon dolara ulaştı.

EN ÇOK İTHALAT ALMANYA'DAN
Geçen yıl ihracat tutarlarının ülkelere göre dağılımında ilk sırayı Irak alırken, söz konusu ülkeye 46 milyon 630 bin dolarlık ihracat yapıldı. Bu ülkeyi 16 milyon 245 bin dolarla Suudi Arabistan, 14 milyon 542 bin dolarla Birleşik Arap Emirlikleri, 13 milyon 609 bin dolarla Libya ve 12 milyon 173 bin dolarla Mısır takip etti.

İhracatta Suriye, Lübnan, Romanya, Bulgaristan, Kazakistan, Tunus, Sudan, İsrail, Yemen, Hindistan, Ukrayna, Katar, Güney Afrika Cumhuriyeti ön sıralarda yer alan ülkeler olarak kayıtlara geçti.

Aynı yılda Almanya'dan 14 milyon dolarlık çikolata ithalatı gerçekleştirildi. İthalat tutarında Almanya'yı Belçika, İtalya, Fransa izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.