Mobil pazarın 2 katı büyüdük

Akbank Direkt’ten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, en iyi dijital bankacılık deneyimini sunmayı hedeflediklerini belirterek, ‘Geleceğin bankacılık anlayışını bugüne taşıyoruz. Teknolojiye 5 yılda 500 milyon dolar yatırım yaptık. Mobil pazarın 2 katı büyüdük’ dedi

Yüksek teknolojiye son 5 yılda yaptığı 500 milyon dolar yatırımla, geleceğin bankacılık anlayışını bugüne taşıyan Akbank, mobil bankacılık pazarının 2 katı büyüdü. Mobil bankacılıktaki yenilikçi çalışmalarını aktaran Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, "Müşterilerinin talep ve ihtiyaçlarını karşılamayı öncelik olarak belirleyen bir banka olarak, onların en iyi dijital bankacılık deneyimlerini yaşamalarını sağlamaya özen gösteriyoruz. Bu bağlamda Türkiye Bankalar Birliği verileri, geçtiğimiz yılın ilk çeyreğine göre mobil bankacılık pazarının 2 katı hızda büyüdüğümüzü gösteriyor" dedi. Oğuz, müşterilerinin, mobil ya da giyilebilir teknolojiler gibi gündelik yaşamda kullanım sıklığı hızla artan yeni kanallar üzerinden sunulan ürünlere ulaşmalarını sağlayacak çözümlere odaklandıklarını belirtti.
YÜZDE 136 BÜYÜDÜK
Bankacılığın artık mekandan ve zamandan bağımsız yapılan bir işe dönüştüğünü kaydeden Oğuz, "Tüm bu değişime Türkiye'de öncülük eden banka olarak müşterilerimize; 'Siz neredeyseniz Akbank olarak biz de oradayız' diyoruz" şeklinde konuştu. Akbank Direkt'in fark yaratan özelliklerinin, her türlü bankacılık işlemlerinin çok kolay ve güvenlikli bir şekilde yapılmasını sağlayan uygulamaları olduğunu belirten Oğuz, şunları kaydetti: "Çok hızlı gelişen mobil kullanımında liderliği hedefliyoruz. Geçen yıl yüzde 136 büyüme ile Akbank Direkt sadece mobilden hizmet alan dijital kullanıcı sayısını globalde en hızlı artıran uygulamalardan biri oldu. Dünyada en fazla ürün satın alınan bankacılık uygulaması olarak da kayda geçtik."
BİR GÜN HER ŞEY MOBİL OLACAK
3 yıl önce 'Bir gün her şey mobil olacak' diyerek yola çıktıklarını belirten Oğuz, "Mobile first stratejimizle mobili her açıdan önceliklendirmeye başladık. 'Design Thinking' bakış açısıyla mevcut hizmet ve süreçlerimizi mobile nasıl adapte ederiz yerine, tamamen mobil deneyimi esas alarak ürün-süreç dijitalleştirmesi projeleri başlatıp her şeyi sıfırdan nasıl tasarlarız diye uğraştık ve halen çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Amacımız müşterilerimize daima en iyi deneyimi yaşatmak" dedi.
DÜNYANIN EN İYİSİ SEÇİLDİK
2014'te Global Mobile Awards'ta 'Dünyanın En İyi Akıllı Telefon Uygulaması' ödülünü aldıklarını hatırlatan Orkun Oğuz, şöyle konuştu: "2015'te Global Finance tarafından 'Dünyanın, En İyi Mobil Bankacılık Uygulaması' olarak ödüllendirildik. Fakat Akbank Direkt olarak bize doğru yolda olduğumuzu gösteren en önemli değerlendirme, kullanıcıların uygulama dükkanlarında bizi en yüksek puan ile değerlendirmeleridir."
FİNTECH'E 24 MİLYAR YATIRIM
Orkun Oğuz, dünyadaki büyük şirketlerin en önemli gündem maddesinin 'inovasyon' (yenilikçilik) olduğunu vurgulayarak, "Yapay zeka ve sanal gerçeklik birçok şirketin yeni odak alanları içinde. 'FinTech' denilen ve finans ile teknolojiyi birleştiren yeni şirketler, geçen yıl 24 milyar doların üstünde yatırımla hızla kendilerine yer açmaya başladı. Ödemeler, kişiden kişiye kredi, sosyal medya bazlı kredi skorlama, robot yatırım danışmanları gibi alanlarda yüzlerce şirket çalışmaya başladı. Bunları bankaların işini kolaylaştıran şirketler olarak görüyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.