Rus yoksa Ukraynalı var

Rus turist azalınca sektör istikameti Ukrayna’ya çevirdi. Bu ülkede tanıtımlar artırıldı. TÜROB Başkanı Timur Bayındır, bu yıl Ukraynalı turist sayısının yüzde 10 artışla çift hanelere çıkacağını söyledi

Turizm sektörü hükümetin verdiği teşvik ve desteklerle rahat nefes alırken şimdi de istikametini değişik ülkelere çevirdi. Rus turistin yerini doldurmak için İran ve Ortadoğu ülkelerinden sonra Ukrayna'da da tanıtım atağı başladı. Ukrayna'nın istikrarlı turist sayısı ile Türkiye'nin önemli kaynak pazarları arasında yer aldığını belirten Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır, Rusya'da faaliyetleri büyük ölçüde engellenen Türk menşeli tur operatörlerinin, Ukrayna kapasitelerini 2016 ve 2017 yıllarında kademeli olarak artıracaklarının öngörüldüğünü kaydetti. Bayındır, Türkiye'ye geçen yıl 700 bin civarında turist gönderen Ukrayna'dan gelen turist sayısında bu yıl çift haneli artış beklediklerini belirterek, şu bilgileri verdi: "2015 yılında yaklaşık 1.5 milyon kişi turizm amacı ile yurt dışına çıktı. Bunun yarısı Türkiye'ye geldi. Ukraynalı turistlerin, ülkemizde turizm sektöründeki gelişmeleri yakından takip ettikleri, bir önceki yılın ortalama yüzde 30 altında fiyatlarla yapılan satışlara karşın daha yüksek indirim fırsatlarını bekledikleri gözlemleniyor." Bayındır, Ukrayna'da en popüler yurt dışı tatil destinasyonunun Türkiye olduğunu belirtti.
AVRUPA ŞOKTA
Terör olayları Avrupa turizmini de olumsuz etkiledi. Avrupa'nın büyük başkentlerinde doluluk oranları hızla aşağı iniyor. Brüksel'de doluluk oranı yüzde 80'den yüzde 25'e düşerken, Londra'da yüzde 25'e, Paris'te ise yüzde 15'e düştü. Havaalanlarında yaşanan sıkıntılar da turist sayısının azalmasında etkili oldu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.