Usta-çırak dönemi

Şubat'ta atanacak 30 bin öğretmen, 6 ay süreyle 30 bin danışman öğretmene emanet edilecek. Yaklaşık 1 milyon öğretmen arasından seçim için çalışma başladı. Danışman öğretmenler 8 Ocak'a kadar belirlenecek

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye'de ilk kez yapılacak bir uygulama ile öğretmenlikte usta-çırak ilişkisi başlatacak. Şubat'ta atanacak 30 bin yeni öğretmen için 6 ay üstadlık yapacak 30 bin danışman öğretmen seçilecek. MEB, okullarda görev yapan yaklaşık 1 milyon öğretmen arasından en iyi 30 bin öğretmeni seçecek. Bakanlık'ın ilk kez Şubat atamalarında uygulamaya geçireceği stajyer öğretmenlik programı için hazırlıklara başlandı. Şubat'ta atanacak 30 bin öğretmen, atama sonrasında staj yapacak. Her stajyer öğretmene bir usta/üstad konumunda danışman öğretmen verilecek.
3 GÜN DERSLERE GİRECEK
Stajyer öğretmen, haftanın 3 günü danışman öğretmeninin sınıfında derslere girecek, haftanın 1 gününü okul yönetiminde, 1 gününü de ilçe milli eğitim müdürlüğünde geçirecek. Yaz tatili ya da sömestr tatilinde stajyer öğretmen, atamasının yapıldığı yerin sosyo-kültürel özelliklerine dair eğitim alacak. Bakanlık, il milli eğitim müdürlüklerinden, danışman öğretmenlerin 8 Ocak'a kadar belirlemesi istedi.
İŞTE ÜSTAD ÖĞRETMEN KRİTERLERİ
En az 10 yıl öğretmenlik yapmış,
Ulusal veya uluslararası projelerde görev almış,
Sosyal ve kültürel faaliyetlere katılım sağlamış,
İletişim beceresi ve temsil yeteneği güçlü,
Mesleğine temayüz etmiş olmak.
SAFURE CANTÜRK
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.