Egzoz zararı yüzde 30.45

Yaptığı emisyon hilesi ile tarihinin en kötü günlerini geçiren Volkswagen'in, Türkiye'deki satışları da azaldı. Eylül'de satılan araç sayısı yüzde 30.45 düştü. Alman devi 15 yıldır ilk kez zarar etti

Emisyon skandalı ile dünya gündemine oturan Volkswagen, tüketiciden veto yedi. Alman markanın yurt dışındaki satışlarına paralel Türkiye'deki satışları da dip yaptı. Türkiye İstatistik Kurumu'nun motorlu kara taşıtları istatistiklerine göre, Eylül'de Volkswagen'in satışları yüzde 30.45 düştü.
SATIŞLAR AZALDI
Trafiğe kaydı yapılan otomobil sayısı, 9 günlük Kurban Bayramı tatilinin denk geldiği Eylül'de, bir önceki aya göre yüzde 26.4 azalarak 46 bin 318'e geriledi. En büyük azalış ise yüzde 42.85 ile Dacia'da gerçekleşti. Volkswagen, Dacia'nın ardından geldi. Türkiye'deki trafiğe kayıtlı araç sayısı, Eylül sonu itibarıyla 19 milyon 718 bin 203'e ulaştı. Bu taşıtların yüzde 52.8'ini otomobil oluşturdu. Eylül'de trafiğe kaydı yapılan 84 bin 3 taşıtın ise yüzde 55.1'i otomobil oldu. Söz konusu ayda trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı, Ağustos'a göre yüzde 23.1 azaldı. Eylül satışlarındaki düşüşte Dacia ve Volkswagen'i, yüzde 29.68 ile Fiat, yüzde 29.28 ile Renault, yüzde 29.15 ile Toyota, yüzde 23.17 ile BMW, yüzde 22 ile Mercedes- Benz, yüzde 12.22 ile Ford, yüzde 5.18 ile Opel, yüzde 1.94 ile Hyundai izledi. Geçen yılın Eylül ayında ise trafiğe kaydı yapılan otomobil sayısı 46 bin 176 olmuştu. 6 bin 838 ile Renault ilk sırada yer alırken, onu, 5 bin 802 ile Volkswagen takip etmişti. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) aylık raporlarına göre de, Ağustos'ta en çok 13 bin 557 adetle Volkswagen satılmıştı. Volkswagen'in satışları Eylül'de ise 9 bin 772'ye düştü.
15 YIL SONRA İLK KEZ EKSİ BÜTÇE
Avrupa'nın en büyük otomotiv üreticisi Volkswagen, 15 yıldır ilk kez bir çeyrek dönemde zarar ettiğini açıkladı. Dizel araçlarındaki emisyon skandalı nedeniyle kötü günler geçiren Volkswagen, yılın üçüncü çeyreğinde 3.48 milyar euro faaliyet zararı yazdı. Vergi sonrası zarar ise 1 milyar 673 milyon euro oldu. Volkswagen, geçen yıl üçüncü çeyrekte 2.97 milyar euro kâr elde etmişti. Şirketin üçüncü çeyrekte cirosu ise 51.5 milyar Euro oldu.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.