Türk'ün canı patlıcan!

Kola üreticisi Pepsi, kanser yaptığı iddia edilen 'aspartam' maddesini ABD'deki üretiminden çıkartırken, Türkiye'de ise kullanmaya devam edeceğini açıkladı

Meşrubat üreticisi Pepsi, yapay bir tatlandırıcı olan aspartam maddesini bundan böyle ABD pazarındaki diyet ürünlerinde kullanmayacağını açıkladı. Şirket, Türkiye dahil diğer pazarlarda ise tatlandırıcıyı kullanmaya devam edecek. Pepsi, ABD pazarında tüketicilerden gelen yoğun talepleri dikkate aldığını açıkladı. Aspartamsız Diet Pepsiler Ağustos ayından itibaren ABD'de piyasaya sürülecek. Avrupa ve ABD'de gıda denetimi uzmanları aspartamın sağlığa zararlı olmadığını söylüyor. Ancak bu maddenin çeşitli sağlık sorunlarına yol açtığı iddiaları nedeniyle tüketicilerin diyet meşrubatlardan kaçınmaya başladığı belirtiliyor. ABD'deki Diet Pepsi satışları 2014'te yüzde 5 oranında düşmüştü. Pepsi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Seth Kaufman, "Tüketicilerin diyet meşrubatlardan kaçınmasının ana nedeni aspartam" dedi. Aspartam üzerinde yapılan deneyler sonrası yazılan raporlarda bu maddenin farelerde kanser riskini artırdığı iddia edilmişti. ABD dışında ise aspartam kullanımı sürüyor.
KANSER RİSKİ ARTAR
Kaufman, artık bu madde yerine sukraloz ve akesulfam adı verilen tatlandırıcıların kullanılacağını ifade etti. Sukraloz sofra şekerinden 600 kat daha tatlı ve kalorisiz. ABD'li sivil toplum örgütü Kamu Yararı İçin Bilim Merkezi, akesulfamı aspartamla birlikte "en kötü 10 tatlandırıcı" listesinde tutuyor ve akesulfamı "Kanser riskini artıran bir madde" olarak tanımlıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.