İşsizlik rakamları açıklandı

Türkiye'de işsizlik oranı, ocakta bir önceki aya göre 0,4 puan artarak yüzde 11,3 oldu. İşsiz sayısı, aynı dönemde 3 milyon 145 binden 3 milyon 259 bin kişiye çıktı.

Türkiye'de işsizlik oranı, ocakta bir önceki aya göre 0,4 puan artarak yüzde 11,3 oldu. İşsiz sayısı, aynı dönemde 3 milyon 145 binden 3 milyon 259 bin kişiye çıktı. İşsizlik oranı geçen yılın aynı ayına göre ise 1 puan arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2015 yılı ocak ayına ilişkin "İşgücü İstatistikleri"ni açıkladı.
Buna göre, Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştakilerde işsiz sayısı ocak ayında, geçen yılın aynı dönemine göre 454 bin kişi artarak 3 milyon 259 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise 1 puanlık artışla yüzde 11,3 seviyesinde gerçekleşti. Tarım dışı işsizlik oranı 1,3 puanlık artışla 13,4 olarak tahmin edildi. 15-24 yaş grubunu içeren genç işsizlik oranı yüzde 2,3 puanlık artışla yüzde 20, 15-64 yaş grubunda ise bu oran 1,1 puanlık artışla yüzde 11,6 oldu.
Ocakta 15 ve daha yukarı yaştaki istihdam edilenlerin sayısı 25 milyon 454 bin kişi, istihdam oranı ise yüzde 44,3 olarak gerçekleşti. Bu oran erkeklerde yüzde 63, kadınlarda ise yüzde 26 olarak hesaplandı.
Bu dönemde tarım sektöründe çalışan sayısı 4 milyon 842 bin kişi, tarım dışı sektörlerde çalışan sayısı ise 20 milyon 612 bin kişi olarak hesaplandı. İstihdam edilenlerin yüzde 19'u tarım, yüzde 21'i sanayi, yüzde 6,7'si inşaat, yüzde 53,3'ü ise hizmetler sektöründe yer aldı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.