Olmayan krediye masraf aldılar

Bankalar bunu da yaptı. Kullanılmayan krediden de dosya masrafı alındı. Hem hakem heyeti hem de mahkeme, paranın tüketiciye iadesine karar verdi

BURSA'da, kredi için başvurduğu bankanın, alacağı paradan 'dosya masrafı' kesintisi yaptığını öğrenen bir tüketici, bunu aynen iade etmek isteyince 'dosya masrafı' ödemek zorunda kaldı. Tüketici parayı geri aldı. Alaattin Erbil, 2 yıl önce 6 bin lira tüketici kredisi kullanmak için bir bankaya başvurdu. Talebinin kabul edildiğini öğrenip şubeye gittiğinde, alacağı paradan dosya masrafı kesintisinin yapıldığını fark eden Erbil, krediyi almaktan vazgeçip bunu aynen iade etmek istedi. Bu işlemin yapılabilmesi için kendisinden yine 210 lira 'dosya masrafı' istenen Erbil, parayı ödedi. Bankaya ihtarname çeken ancak olumsuz yanıt alan Erbil, konuyu hakem heyetine taşıdı. Heyet, 210 liranın tüketiciye iadesine karar verdi. Bankanın itirazı üzerine Bursa 4'üncü Tüketici Mahkemesi, hakem heyeti kararını ve tüketiciyi haklı bularak davayı reddetti. Dosya masrafını bankadan tahsil eden Erbil, başka bir işlem için gittiği aynı şubede, bu kez yıllar önce açılan maaş hesabından kalan 2 kuruş borçla karşılaştı ve bunu da ödedi. Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, Tüketici Kanunu'nda "Tüketici 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin tüketici kredisi sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir" ifadesi olduğunu söyledi. Yılmaz, tüketicileri haklarını aramaları konusunda uyardı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.