Sanayi üretimi yüzde 5 artacak

AA Finans Sanayi Üretimi Beklenti Anketi'ne katılan ekonomistler, 2014 aralık ayında sanayi üretiminde yüzde 5,2 artış bekliyor

AA Finans "Sanayi Üretimi Beklenti Anketi"ne katılan ekonomistler, geçen yıl aralık ayında arındırılmamış sanayi üretim endeksinin bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5,2 artmasını bekliyor.
AA Finans'ın, TÜİK tarafından 9 Şubat Pazartesi günü açıklanacak sanayi üretim endeksi verilerine ilişkin beklenti anketi 9 ekonomistin katılımıyla sonuçlandı.
Ankete göre, ekonomistlerin 2014 aralık ayı arındırılmamış sanayi üretim endeksi beklentilerinin ortalaması yüzde 5,2 oldu. Ekonomistlerin söz konusu ay için sanayi üretimi endeksi beklentileri yüzde 3,2 ve yüzde 8,8 aralığında yer aldı.
Ankete katılan ekonomistlerin 6'sı takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi beklentisini, 3'ü de mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi beklentisini bildirdi.
Buna göre ekonomistlerin takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi beklentisinin ortalaması yüzde 3,1, mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi beklentisinin ortalaması yüzde 2,1 oldu.
Arındırılmamış sanayi üretim endeksi, 2014 kasımda bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,18 düştümüştü. Takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi, geçen yılın kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 0,7 artarken, mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimiise bir önceki aya oranla yüzde 0,1 gerilemişti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.