Şurup lobisi
takvim.com.tr
takvim.com.tr
Kaynak GAZETE

Şurup lobisi

Uzmanların 'en büyük zehir' dediği mısır şurubu, maliyet düşürmek için gıdalara katılıyor. Bu ürünü kullanmayan firma ve markalara karşı ise markette 'raf engeli' çıkartılıyor

Bütün uzmanların 'zehir' diye nitelendirdiği mısır şurubunu kullanmayan TORKU'nun ürünleri büyük marketlere sokulmamaya çalışılıyor. Bu konuda firma yetkilileri yol almış olsa da bir direniş söz konusu. Vatandaş ise sağlıklı ürünlere karşı yapılan bu defansa, tepki gösteriyor. Bu tür ürünlere ulaşımı zorlaştırma girişimine karşı vatandaş, "Sağlığımızı koruyan firmaların desteklenmesi gerekirken, köstekleniyor. Buna dur denilmeli. Tüketici her ürüne ulaşabilmeli" diyor.
KANSER YAPIYOR

Öte yandan marketlerde veya pazar yerlerinde satışa sunulan şekerleme, lokum ve çikolatalarda görülen anormal fiyat farkları dikkat çekiyor. Uzmanlara göre, eğer bir şekerleme türü 1.5 TL'den 20 TL'ye kadar fiyatlandırılabiliyorsa, bir çikolata türü de 5 TL'den 50 TL'ye kadar çok farklı fiyatlarla satışa sunulabiliyorsa, burada bir anormalliğin olduğunu düşünmeliyiz. Bu ürünlerde maliyet düşürmek için şeker yerine glikoz ve früktoz kullanıldığı belirtiliyor. Uzmanlar, bu konuda şu bilgileri veriyor: "Glikoz şurubu, bir diğer adıyla mısır şurubu, mısır nişastasından üretilen bir şeker türüdür. Normal bir şekerden çok daha tatlı olduğu ve daha ucuza mal edildiği için ekonomik. Bu ürünün kullanılıp kullanılmadığını anlamak tüketici için imkansız. Glikoz şurubu vücuda alındığı taktirde ön etki olarak vücudunuzun şeker dengesini alt üst eder, hormonal sistemlerinizi bozar ve uzun vadede kansere sebep olur. Astım ve multi sikleroz gibi hastalıklara neden olabileceği, bunun yanında karaciğeri büyütücü etkisi olduğu saptanmıştır."
DEFANSI AŞARIZ

Konuyla ilgili görüşlerine başvurduğumuz Konya Şeker Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk, glikoz şurubu kullanmadan ürettikleri TORKU markalı ürünlerin büyük ilgi gördüğünü belirterek, "Biz bu coğrafyada yaşayan insanların sağlığını her şeyden önde tutuyoruz. Kendi çocuklarımıza yedirmeyeceğimiz hiçbir ürünü piyasaya sunmuyoruz" dedi. Konuk, büyük marketlerde daha az yer almalarıyla ilgili ise şu bilgileri verdi: "Biz genç bir şirketiz. Bu konularda da yeni sayılırız. O yüzden zamanla bunu da aşacağız. Defans varsa da bunu aşarız. Raflarda yer alırız. Bu konudaki çalışmalarımız da devam ediyor."
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN