İstihdam arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), hanehalkı işgücü istatistiklerini açıkladı. Buna göre; Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştakilerde işsiz sayısı 2014 yılı Ağustos döneminde 2 milyon 944 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise yüzde 10.1 seviyesinde gerçekleşti. Böylece işsizlik 6 ay sonra ilk kez çift haneleri görmüş oldu.
KADINDA FAZLA
İşsizlik oranı erkeklerde yüzde 8.9, kadınlarda ise yüzde 12.7 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde; tarım dışı işsizlik oranı yüzde 12.3 olarak tahmin edildi. 15-24 yaş grubunu içeren genç işsizlik oranı yüzde 18.9 iken, 15-64 yaş grubunda bu oran yüzde 10.3 olarak gerçekleşti. Ağustos 2014 döneminde 15 ve daha yukarı yaştaki istihdam edilenlerin sayısı, 26 milyon 313 bin kişi, istihdam oranı ise yüzde 46.1 oldu. Maliye Bakanlığı tarafından derlenen verilere göre, 2014 yılı III. döneminde toplam kamu istihdamı 2013 yılının aynı dönemine göre yüzde 3.7 oranında artarak 3 milyon 420 bin kişi olarak gerçekleşti. Mevsim etkilerinden arındırılmış istihdam sayısı bir önceki döneme göre 53 bin kişi artarak 25 milyon 835 bin kişi olarak gerçekleşti.
ORAN DEĞİŞMEDİ

İstihdam oranı ise değişim göstermeyerek yüzde 45.2 oldu. Mevsim etkilerinden arındırılmış işsizlerin sayısında 2014 yılı Ağustos döneminde, bir önceki döneme göre 11 bin kişilik azalış gerçekleşti. İşsizlik oranı değişim göstermeyerek yüzde 10.4 oldu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.