Zam tepkisi

Vatandaşı zam ile tehdit eden Şemsi Kopuz'a yanıt geçikmedi: Ekmek fiyatlarında yeni bir artışa gerek yok. Kimse zamma bahane aramasın

Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu Başkanı Şemsi Kopuz'un, stokçuları bahane ederek vatandaşı 'zam yapmakla' tehdit etmesi büyük tepki çekti. Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar ve Türkiye Ziraatçiler Derneği Başkanı İbrahim Yetkin, ekmek fiyatlarında yeni bir artışa gerek olmadığını söyledi. Şemsi Bayraktar, "Şemsi Kopuz'un açıklamaları, talihsiz ve hedefi şaşırtmayı amaçlayan bir açıklama. Kınıyoruz. Doğru bilgilere dayanmıyor" dedi. Buğday fiyatlarındaki artışın ekmek fiyatlarına yansıdığını kaydeden Bayraktar, "Yeni bir artışa gerek yoktur. Yapılması istenen ekmek zammı için, buğday fiyatlarını bahane etmek kesinlikle yanlış. Çiftçinin piyasaya ürün vermediği ve stokçuluk yaptığı iddiaları da kesinlikle doğru değil" diye konuştu.
6 AYLIK ARTIŞ YÜZDE 3
İbrahim Yetkin de, buğday fiyatlarına bağlı olarak ekmek fiyatlarında yeni bir artışa gerek olmadığını belirtti. Buğdayda yüzde 30 fiyat artışı olduğu, bunun önümüzdeki aylarda yüzde 50'yi bulabileceği yönündeki iddiaları yanıtlayan Yetkin, ekmeklik buğday fiyatında 6 aylık artış oranının yüzde 3, son 1 yıllık artış oranının da 19.8 olduğunu söyledi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.