Maliye indirim istemedi

Sigaradan 22 milyar lira ÖTV geliri hedefleyen Maliye, firmaların indirim furyasını takibe aldı. Paket başına 2 liralık indirimde 1.64 liralık vergi kaybına uğrayan Maliye, fiyat artırımı istiyor...

Sigara şirketlerinin çok sayıda markada 50 kuruştan başlayarak 2 liraya kadar indirime gitmesi, Maliye'yi harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı ile Gelir Politikaları Genel Müdürlüğü, makul bir neden olmaksızın fiyat indirimine giderek devleti vergi kaybına uğrattıkları gerekçesiyle sigara firmalarını takibe aldı.
50 KURUŞ İLE 2 LİRA ARASINDA
Sigara firmaları, geçtiğimiz haftalarda çok sayıda markada birbiri ardına fiyat indirimine gitti. 50 kuruş ile 2 lira arasında değişen fiyat indirimleri sonucunda, 8 liraya satılan sigaralar 6 liraya, 5 liralık sigaralar da 4.5 liraya kadar indi. Firmaların yaptığı bu indirimler, Maliye'nin vergi gelirlerini olumsuz etkiledi.
HEDEF ZORA GİRDİ
Çünkü paket başına 2 liralık indirim Maliye'nin 1.64 liralık vergi kaybına neden oldu. Maliye, sigara fiyatlarında değişiklik olmayacağı hesabıyla 2014 için sigara ÖTV gelir hedefini 22 milyar lira belirlemişti. Ancak sigara fiyatlarındaki indirimlerle Maliye'nin bu hedefi yakalaması zora girdi. Maliye yetkilileri, sigara firmalarının fiyat indirerek Maliye'yi asgari maktu vergide artış yapmaya zorladıklarını belirtiyor.

Hazal ATEŞ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.