Uçan bilete son

Bayram ve resmi tatil gibi yoğun dönemlerde 3-4 kat artan bilet fiyatlarına sınır geliyor. Bakan Yıldırım, vatandaşın soyulmasına izin vermeyeceklerini söyledi

Son yıllarda yolcu sayısı artan havayolu şirketleri, belli dönemlerde uyguladığı fiyat politikası ile eleştiriliyor. Özellikle bayram, resmi tatil gibi yoğun dönemlerde bilet fiyatlarının 3'e, 4'e katlanması tepkilere yol açıyor. Yaşanan bu bilet vurgunu üzerine yetkililer harekete geçti. Uçak bileti fiyatlarına tavan getirilmesi gündemde... Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Bayram veya resmi tatiller... Sadece Türkiye'de değil, dünyada da taşımacılar en fazla bu dönemlerde iş yapıyor. Burada da tabii biraz fırsatçılık oluyor. Bunun farkındayız. Bunun önüne geçmenin yolu, arz talep dengesini sağlamak. İkincisi de vatandaşlarımızın seyahat programlarını çok önceden yapmaları" dedi. Yıldırım, şöyle konuştu: "Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tavan fiyatı getirebilir. Bu konuda zaten bir çalışma içerisine girdik. Maliyet bazlı bir çalışma içerisine girdik. Fırsatçılılık ayrı bir şey, arz talebin oluşması ayrı bir şeydir. Aynı bu maça giderken bilet almaya benziyor. Bilet bulamazsanız biletler maça girerken 2-3 kat artıyor. Bu konuda kuralları daha etkin hale getirmek istiyoruz."
KARAYOLUNDA VAR
Piyasalara müdahale etmenin en son tercih edilecek bir iş olduğunu, piyasanın kendi makul anlayışı içerisinde dengesini bulması gerektiğini vurgulayan Yıldırım, karayollarında otobüs taşımacılığında üst ve alt sınır koyduklarını, havayolu şirketlerinde önümüzdeki dönem içerisinde bu konuya biraz daha fazla eğileceklerini söyledi. Yıldırım, "Rekebate evet ama vatandaşı soymaya hayır diyoruz. Onun tebdirini de alacağız" dedi.
* * *
4 TURİSTTEN 1'İ ALMAN VEYA RUS
Yılın ilk yarısında Türkiye'ye gelen her 4 turistten 1'i Alman veya Rus oldu. Bu yılın ilk yarısında Türkiye'yi 16 milyon 995 bin 39 kişi ziyaret etti. Ocak-Haziran döneminde Türkiye'ye gelen 14 milyon 549 bin turist arasında Almanlar 1 milyon 989 bin 620 kişi ile ilk sırayı, Ruslar da 1 milyon 695 bin 151 kişi ile ikinci sırayı aldı. Böylece her 4 turistten 1'i Alman veya Rus oldu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.