Vodafone gelirlerini katladı

Vodafone Türkiye, toplam gelirlerini yüzde 19,2 arttırarak, son üç yılda kesintisiz çift haneli büyüme gerçekleştirdi.

Vodafone Türkiye, 2012-13 mali yılı toplam gelirlerini geçen yıla göre yüzde 19,2 artırarak, son üç yılda kesintisiz çift haneli büyüme sergiledi. Şirketin toplam mali yıl gelirleri, tüm zamanların en yüksek gelir seviyesi olan 5,5 milyar TL olarak gerçekleşti.
Şirketin abone sayısı, geçen yıla oranla 909 bin artış ile, bugüne kadarki en yüksek seviyesi olan 19,2 milyona erişti. Şirketin ortalama ARPU'su (Abone başına Gelir) son çeyrekte yüzde 9,1 artış ile 21,0 TL olarak gerçekleşti.
2012-13 mali yılı FAVÖK'ü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar), geçen seneye göre %35 artış ile bugüne kadarki en yüksek seviyesi olan 915 milyon TL'ye ulaştı. Aynı zamanda şirketin mali yıl faaliyet karı (FVÖK) ve Operasyonel Serbest Nakit Akışı da pozitif olarak gerçekleşti.
MOBİL İNTERNETTE YÜZDE 92 BÜYÜME
Akıllı telefon seçmeyi, satın almayı ve kullanmayı tüketiciler için "kolay", "anlaşılır" ve "erişilebilir" hale getiren Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde akıllı telefon penetrasyonu %22'e yükseldi. Böylece, şirket mobil internet ve veri gelirlerindeki hızlı büyümesini devam ettirdi. 2012-13 mali yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre mobil internet gelirlerini %92 artıran şirket, veri gelirlerinde de %55'lik bir artış sağladı.
FATURALI ABONEDE ARTIŞ
Faturalı abone sayısını, bu mali yılda net yaklaşık 800 bin müşteri kazanımla 6,8 milyona yükselten şirket, toplam abone bazı içerisindeki faturalı abone oranını son 4 yılda yüzde 12,7'den yüzde 35,4'e çıkarttı.
KURUMSAL SEGMENT MOBİL GELİRLERİNDE YÜZDE 33 BÜYÜME
Kurumsal alandaki global birikimlerini Türkiye'ye aktarak, müşterilerine özel inovatif çözümler geliştiren "İşOrtağım" platformu ve "Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi" ile, kurumsal segmentteki güçlü büyümesini sürdüren şirket, kurumsal mobil servis gelirlerini 2012-13 mali yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 33 oranında artırdı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.