Kış meyvesi zam şampiyonu

Kışın ucuz olması gereken mandalina sürekli zam şampiyonu çıkıyor. Tarladan sofraya, yüzde 300 zamlanan meyve sebze vatandaşın cebini yakıyor

İstanbul'da mandalina, Şubat ayında yüzde 20.55 ile en fazla fiyatı artan ürün oldu. Vatandaşlar kış aylarında en ucuz olması gereken mandalina, portakal gibi meyvelerin zamlı satılmasına tepki göstererek, "Üretici ucuzluktan yakınıyor. Ama ürünler soframıza gelene kadar fahiş şekilde zamlanıyor" dedi. İstanbul Ticaret Odası, 2013 Şubat ayında fiyatları en fazla artan ve azalan maddeleri açıkladı. Şubat ayında ürün grupları itibarıyla en fazla artış görülen diğer mevsimsel tarım ürünleri şöyle oldu: "Yüzde 19.95 oranında artış ile kıvırcık salata, yüzde 10.75 artış ile balık, yüzde 7.53 artış ile ayva." Yıllık bakıldığında ise geçen yılın en çok pahalanan ürünü yüzde 31.77 oranı ile limon oldu. Şubat ayında ürün grupları itibarıyla en fazla azalış görülen mevsimsel tarım ürünleri şöyle oldu: "Yüzde 3.02 ile turp, yüzde 2.96 ile pırasa, yüzde 1.29 gerilemeyle muz."

HER YERE PAZAR KURULACAK!

Semt pazarlarına yeni düzenleme öngören teklif TBMM Başkanlığı'na sunuldu. Teklife göre, semt pazarları, imar planında belirlenmiş alanların yanı sıra, diğer alanlarda da kurulabilecek. Gerçek kişiler ve belediyeler dışındaki diğer tüzel kişiler de pazar yeri kurup işletebilecek. Kapalı pazar yerlerindeki satış yerleri ile diğer yerler kiralama yoluyla da işletilebilecek. Öte yandan pazar yerinde aynı kişiye en fazla iki satış yeri verilebilecek.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.