100 Türk markası yarım elma etmedi!

Türkiye'nin en değerli 10 markası
Şirket Marka değeri (milyon $)
Türk Telekom ......................2.389
İş Bankası ..............................2.280
Turkcell ....................................1.898
Akbank......................................1.780
Garanti Bankası ........................1.754
Türk Hava Yolları ......................1.662
Efes Bira ....................................1.565
Yapı Kredi Bankası....................1.395
Arçelik ........................................1.204
BİM ............................................1.182

Dünyanın en değerli 10 markası
Şirket Marka değeri (milyon $)
Apple....................70.605
Google ................47.463
Microsoft ............45.812
IBM ......................39.135
Walmart ..............38.320
Samsung ............38.197
G.Electric ............33.214
Coca Cola............31.082
Vodafone ............30.044
amazon.com........28.665

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre; Türkiye'nin en değerli 100 şirketinin toplam marka değeri, 70.6 milyar dolarlık marka değeri olan Apple'ın yarısına bile erişemiyor. Söz konusu 100 Türk şirketin 2011'deki toplam marka değeri, 33 milyar doları bulmuyor. Türkiye'nin en değerli markaları listesinde, listenin başını 2 milyar 389 milyon dolarla Türk Telekom çekiyor. Türk Telekom'u listede, 2 milyar 280 milyon dolarlık marka değeriyle İş Bankası ve 1 milyar 898 milyon dolarlık marka değeriyle Turkcell takip ediyor. Türkiye'nin en değerli 100 şirketi, toplam marka değerleriyle, ancak General Electric'in marka değerine ulaşabildi.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.