Arap baharı!

Ortadoğu'daki isyanların ismi olan 'Arap baharı', Türkiye'de de turizm ve alışverişte yaşanıyor Arap turist sayısı 2 katına çıktı. Kişi başı 2 bin euro harcayan Araplar esnafın yüzünü güldürdü

Türkiye'de 'Arap baharı' başladı. Ortadoğu'daki ayaklanmalara verilen 'Arap baharı' ismi Türkiye'de de turizm ve alışverişte yaşanıyor. Vizelerin kaldırılması ve son dönemde iyileşen ilişkiler Araplar'ın ilgisini ülkemize çekti. Bölgede reyting rekorları kıran Türk dizilerinin de yaptığı tanıtımlarla Türkiye'ye gelen Arap turist sayısı geçtiğimiz yıla göre iki kat artarken, başta İstanbul olmak üzere büyükşehirlerde alışveriş merkezleri cirolarını katladı. Alışveriş merkezlerinin yanı sıra İstanbul'daki Nişantaşı, Bağdat Caddesi, Taksim, Eminönü, Fatih gibi semtlerde cadde mağazalardaki esnaf da Körfez'den gelen bu ilgi ile adeta bayram yapıyor. İstanbul dışında Yalova ve Bursa gibi illerde de Arap turist patlaması yaşanıyor. Özellikle hazır giyim ürünlerine ilgi gösteren Arap turistler yiyecek içecek sektörüyle birlikte araç kiralama ve ulaşımı da hareketlendiriyor.
4 AVRUPALI'YA BEDEL
İstanbul'da Arap turistlerin en çok ilgi gösterdikleri alışveriş merkezlerinin başında Cevahir ve İstinyePark geliyor. İstinyePark'ta lüks markalara ilgi gösteren Araplar, Cevahir'de ise yerel markalı ürünleri satın alıyor. Bir Arap turist dört Avrupalı turist kadar harcama yaparken, ortalama harcanan miktar 2 bin euronun üzerine çıkıyor. Özellikle yaz aylarında tatil dönemi olduğu için ciroları düşen esnaf, böylece açığını Arap turistlerle kapatmış oluyor.
'ÖZEL MiNİBÜS PARKI AÇTIK'
Takvim'in sorularını yanıtlayan İstinyePark Genel Müdürü Hakan Kurt, şunları söyledi: "Özellikle hafta sonları yabancı turistler ile Türk müşterilerin sayıları yüzde 50-50 oluyor. Araplar'ın yüksek harcama alışkanlıkları var. Özel şoförlü minibüslerle geliyorlar. Onlar için özel park alanı yaptık. Bazen 20'ye yakın minibüs bekliyor. Aldıklarını hemen minibüslere bırakıp alışverişe devam ediyorlar. Bakmak için gelen bile, yerli tüketici kadar harcama yapıyor. Haziran-Temmuz bizim ciroların düştüğü dönemlerdir. Araplar sayesinde yükseliş oldu."

'YERLİ ÜRÜN ALIYORLAR'
Sorularımızı yanıtlayan Cevahir AVM Pazarlama Müdürü Leyla Özdemir, şöyle konuştu: "Araplar daha çok yerel markaları tercih ediyor. Markalarımızı seviyorlar. En çok konfeksiyon, ayakkabı ve bakım ürünü alıyorlar. Batılılardan çok alışveriş yapıp para bırakıyorlar. Bir taksi ile gelip, 3 taksi ile dönebiliyorlar. Günlerinin yarısını AVM'lerde geçiriyorlar."
TOPLU ALIŞVERİŞ
Mağazaların yetkilileri, Arap turistlerin alışveriş özelliklerini şöyle özetliyor:
* Alışverişe tüm aile birden geliyor.
* İlk olarak uzun kollu gömlek, takım elbise ve tişört bakıyorlar.
* Kadınlar ayakkabı ve çantaya ilgi gösteriyor.
* Pazarlık yapmıyorlar.
* Kart değil, nakit kullanıyorlar.
* Alışverişleri için ayrı, kendileri için ayrı araç kiralıyorlar.
* Daha çok minibüs kiralıyorlar.
* Fast-food yemeyi seviyorlar.

Burçin GÖKTAN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.