Emmanuel Macron'un yeni kabinesi! Sağcılar 'sola kayıyor' solcular 'sağa kayıyor' diyor

Fransa'da Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron yönetiminin yeni Başbakanı Elisabeth Borne'un kurduğu yeni kabinede, görevine devam eden eski bakanların yanı sıra yeni isimler dikkati çekiyor. Aşırı sağcılar yeni kabineyi "sola kayan" bir hükümet olarak görürken, aşırı solcular tarafından ise "sağcı" bir kabine olarak değerlendiriliyor.

24 Nisan'da yeniden cumhurbaşkanı seçilen Macron'un 16 Mayıs'ta Borne'u başbakanlık görevine atamasıyla Fransa'da 5. Cumhuriyet tarihinde başbakanlık görevine getirilen kadın sayısı 2 oldu. Kurulması yaklaşık bir ay süren yeni kabinedeki bazı siyasiler ise farklı tepkilere yol açtı.


Elisabeth Borne

"SAĞCILAR SOLA KAYAN SOLCULAR SAĞA KAYAN KABİNE" DİYOR
Aşırı sağcılar yeni kabineyi "sola kayan" bir hükümet olarak görürken, aşırı solcular tarafından ise "sağcı" bir kabine olarak değerlendiriliyor.

Başbakan Borne kendisini sol görüşlü bir siyasetçi olarak nitelendiriyor, ancak 13'ü kadın olmak üzere 27 isimden oluşan kabinede, önemli bakanlıkların başında sağ görüşlü siyasetçiler bulunuyor.

BAŞBAKAN BORNE'UN ENFLASYON, TARTIŞMALI EMEKLİLİK REFORMU VE ÇEVRE KONUSUNDA ATACAĞI ADIMLAR MERAK EDİLİYOR
Siyasi hayatına 1980'li yılların sonunda başlayan ve çeşitli bakanlıklarda danışman olarak görev yapan Borne, Macron'un ilk cumhurbaşkanlığı döneminde sırasıyla Ulaştırma Bakanlığı, Ekoloji Bakanlığı ve Çalışma Bakanlığı yaptı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.