Borsa İstanbul dünyayı solladı

BIST 100 endeksi yılın ilk çeyreğinde yüzde 22.39 yükselerek, dünya endekslerini geride bıraktı.

Borsa İstanbul'da BIST 100 endeksi, Mart ayını yüzde 0.56 azalışla 9.142,40 puandan tamamlamasına karşın yılın ilk çeyreğinde yüzde 22.39 değer kazanarak küresel pay piyasalarını geride bıraktı. Yılbaşından bu yana ABD'de New York Borsası'nda Nasdaq endeksi yüzde 9.11, S&P 500 endeksi yüzde 10.16 ve Dow Jones yüzde 5.62 değer kazanırken, Avrupa tarafında Almanya'da DAX 40 endeksi yüzde 10.39, Fransa'da CAC 40 endeksi yüzde 8.78, İtalya'da MIB 30 endeksi yüzde 14.49 ve İngiltere'de FTSE 100 endeksi yüzde 2.84 artış kaydetti. Bu dönemde, Asya'da tarafında da Japonya'da Nikkei 225 endeksi yüzde 20.63, Hindistan'da Sensex endeksi yüzde 1.95 arttı.
YABANCILAR EKONOMİ POLİTİKALARINDA DEĞİŞİKLİK BEKLEMİYOR
Seçim sonuçlarını değerlendiren yabancı ekonomistler, genel olarak enflasyonla mücadelenin öncelik olmaya devam etmesinin beklendiğine dikkat çekti. Danışmanlık şirketi Teneo'nun eşbaşkanı Wolfango Piccoli ekonomi politikasında önemli bir değişiklik beklenmediğini belirtti. Bank of Singapore Döviz Stratejisti Moh Siong Sim ise seçim öncesinde gerçekleştirilen 500 baz puanlık faiz artışının cesaret verici olduğunu kaydederek, "İhtiyaç olması halinde devamının gelip gelmeyeceğini görmemiz gerekecek" ifadelerini kullandı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.