Haberler


FARUK ERDEM

'Türküm' deyince yüzü gülen millet

Dünyanın bazı yerlerinde Türk olduğunuzu söylediğinizde farklı bir ilgi görürsünüz. Örneğin; Azerbaycan böyledir, Türk Cumhuriyetleri, Pakistan, bazı Arap ve Kuzey Afrika ülkeleri... Bir de Balkan ülkeleri var. Bosna Hersek...
Kosova, Makedonya
gibi...
Bunlara şimdi Hırvatistan da ekleniyor. Bu ülkede Türk yatırımları giderek artıyor ve büyük şirketlerimiz kilit sektörlerde söz sahibi olmaya başlıyor. Ülkenin altyapısında, otobanlarında Türk inşaat şirketlerinin imzası var.
Geçen hafta Doğuş Grubu'nun marina yatırımı Hırvatistan'a gittik.
Doğuş Holding CEO'su Hüsnü Akhan ile de sohbet etme imkanı bulduk. Önce bu ilgiyi anlattı Hüsnü Akhan: "Bölge insanı onlara iş kapısı açmamızdan dolayı ilgi ve minnet duyuyor. Sadece Sibernik'teki marina inşaatında yüzlerce insan çalışacak. Daha sonra 50 kalifiye eleman alacağız.
Bütün bunlar bölge insanının da yöneticilerinin de hoşuna gidiyor."
Hüsnü Akhan, özellikle kriz döneminde işsizlik sorunu giderek büyüyen Hırvatistan'da gençlere iş kapısı olacak yatırımların desteklendiğini ve yenilerinin beklendiğinin altını çiziyor..

ELEMAN SIKINTISI VAR
Hüsnü Akhan'a, Türkiye'deki özellikle marina yatırımlarındaki istihdamı soruyorum. Akhan, bu konuda ciddi bir eksiklik olduğunu anlatıyor: "Marina yapıldığı zaman yanına otel ve alışveriş merkezi gibi tesisler de geliyor. Marinalar bulunduğu bölgenin gelişimini sağlıyor.
Dolayısıyla istihdam açısından da büyük potansiyel sağlıyor.
Nitelikli personelde yetkin arkadaşlarımız var. Ama yat tarafında mürettebat olarak eksiklik olduğunu görüyoruz.
Türkiye'de bulunan yerli yabancı yatlara bakıyorsunuz, çalışanları da hep yabancı. Türk çalışan bulmak zor. Aşçı gibi, diğer yardımcı personel gibi alanlarda boşluklar var. Türk gençleri için fırsat bulunuyor."
GELECEK BU SEKTÖRDE
Marinacılığın geleceğin sektörlerinden birisi olduğunu hatırlatan Hüsnü Akhan, yıllık 2.5 milyar dolar gelir getiren yatçılığın büyük potansiyel taşıdığını belirtiyor. Türkiye 15 bin olan yat bağlama kapasitesini 25 bine çıkardığında bu rakam da 8.5 milyar dolar olacak. Buna rağmen 8 bin 333 kilometre kıyısı olan Türkiye, yatçılıkta daha az kıyıya sahip Hırvatistan'ın gerisinde.
SEBEBİ BÜROKRASİ Mİ?
Türkiye'de yatçılık ve marina yatırımlarının gelişmesinin önünde de, Başbakan Tayyip Erdoğan'ın sık sık dile getirdiği 'bürokratik oligarşi' duruyor.
Hüsnü Akhan, bir marina yatırımı için 6 bakanlık ve 21 genel müdürlükten, ayrıca belediye ve koruma kurullarından izin almak gerektiğini ifade ediyor.
Hüsnü Akhan, bu konuda özellikle Ulaştırma Bakanlığı'nın çaba harcadığını belirtiyor ve ekliyor: "Bürokrasiyi aşmak zor.
Ama biz alışkanlık ve bağışıklık kazandık. Türkiye'de yatırım yapmaktan vazgeçmiş değiliz.
İstanbul'da planlanan İSPARK'ın 11 adet marinası için Doğuş Grubu olarak teklif verdik."
DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Kenan İmirzalıoğlu paylaştı! Ezel ekibi yeniden bir arada! Yıllar sonra duygulandıran kare
Dilan Polat cezaevinde kendini yaraladı! Avukatından dikkat çeken hamle! Dilan Polat tahliye mi olacak?
Kuran-ı Kerim'de adı geçen tek ay hangisidir?
A101'de haftalık indirim başladı! 5-9 Mayıs aktüel ürünler FİYAT LİSTESİ! 607 TL'den 399'a düştü
Hangi filmde Münir Özkul'un canlandırdığı karakterin adı Mahmut değildir?
Bahar dizisinde Evren Hoca'ya kısmet çıktı! Kadroyu şenlendirecek yeni transfer açıklandı
Metafor Ne Demek? Metafor Kelimesi TDK Sözlük Anlamı Nedir?
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.