O bir meşhur adam.
Hadi adını yazmayayım.
Ayıp etmeyelim yazarımıza.
Twit atmış beyefendi.
"Taksim'de iftar kutluyoruz" diye.
İftar kutlanmaz.
İftar açılır.
Bayram kutlanır.
Bilmiyor gariban ne yapsın.
Eyleme çağırıyor insanları kutlama ayağına.
Ramazan zordur Temmuz'da sigara tiryakileri için.
Kendimden bilirim.
Sigara vuruyor başa.
İstiklal caddesinde
"Devrimci Müslüman" geçinenlerin iftarlarını biliyorsunuz.
Bira ile iftar açanlara rastladık.
Adam tiryaki ne yapsın?
Ben epey merak ettim.
Acaba rakı ile açan da var mıydı?
Malum rakı tiryakimiz de çok.
Bu arada neden devrimci Müslüman derler kendilerine anlamadım.
Müslüman müslümandır.
İftarda bira devirince mi devrimci oluyorlar ne?
Başbakan'ın kızına hakaret eden CHP milletvekili var malum.
Hadi onun da adını vermeyelim.
Ramazan mübarek günde isim vererek gıybet etmeyelim.
İşte bu milletvekilinin bir avukatı var.
Ona twit atmış bir yakını.
Diyor ki;
"Türkan Saylan için Yasin dağıtıyoruz.
İster misin?"
Cevap şöyle geliyor;
"Çok sağol, bizim evde Yasin var."
Allah Allah çok ilginç yahu.
Biri vefat edince ardından Yasin okunur.
Eşe dosta söylenir.
"Sen şu kadar oku, bu şu kadar okusun" diye.
Yani rakamsal bir dağıtım yapılır.
Kim üzerine kaç tane Yasin okuma aldıysa gider evine okur.
Dağıtım denen olay bu.
Biri "Yasin dağıtıyoruz" diyor.
Karşısındaki onu yenecek bir şey, bir eşya, bir nesne olarak algılıyor.
"Bizim evde var" diyor.
Vallahi çok ilginç.
Olsun yine de çok güzel hareketler bunlar.
Ulusalcılarımız ve Türk solu en azından dindar takılıyor bu aralar.
Bu da bir gelişme olsa gerek.
Bu kadar güzellik içinde çirkinlik yok mu?
E var tabi.
Maksem Taksim Cumhuriyet Sanat Galerisi'ne dalmış Gezi eylemcileri.
Sanat eserlerini kırmışlar, dökmüşler.
Duvardan sanat harikası eserleri indiriyorlar.
Tekmeliyorlar.
Nihal Aladola'nın BARIŞ'ı simgeleyen eseri var.
Adı; Beyaz kuşlar.
İşte bu Taliban kafalı eylemciler beyaz kuşları tekmeliyorlar.
Yani Barış'a tekme atıyor görüntülerde.
Ve bu Taliban kafalılara tek bir sanatçının gıkı çıkmıyor.
Gazetelere "Kaygılıyız" diye ilan veren sanatçılar da yok ortada.
Sanat galerisinin sorumlusu saldırı sırasında sanatçıları aramış.
"Yardım istedim" diyor.
Kimse gelmemiş yardıma.
Dışarıda Toma'ya karşı kahraman olma durumu ile iştigal ediyorlardı herhalde.
Öyle veya böyle...,
"Özgürlük" diye sokağa dökülüp, sanat eserlerini tekmeleyen bu TALİBAN kafalıları kim durduracak?
Yok mu eylemciler arasında bir kahraman?
Çöp kamyonunu Toma zannedip ellerini açarak önüne kendini set çeken kahramana mı seslensek ne yapsak?
Taksim'de beyaz kuşları tekmelediler ey millet.
Ben çok kaygılıyım.