TDK’nın “çi börek” güncellemesi Eskişehirli vatandaş ve esnafları sevindirdi!

Türk Dil Kurumu ‘çiğ börek’te yazılışı ‘çi börek’ şeklinde değiştirdi. Bu karar Eskişehirli börekçiler ve vatandaşları sevindirdi: ‘Aslına dönüldü’...

Türk Dil Kurumu (TDK), 18 kelimenin yazımında değişikliğe gitti. Bunlar arasında Eskişehir'in yaygın lezzetlerinden biri de yer aldı. 'Çiğ börek' yazılışı 'çi börek' olarak değiştirildi. Eskişehirli esnaf ve vatandaşlar, değişiklik kararından memnun olduğunu ifade ederken, tabelaların da son değişikliğe göre yenileneceği belirtildi. 35 yıllık çi börek ustası Necati Aslan, "Çi börek lezzetli börek anlamına geliyor. Doğru olan yazılış çi börek. Yumuşak g'siz çi börek. Çi, ayrı bir kelime. Tabeladaki yazıyı da ileride düzelteceğiz" dedi. Bir başka çi börek ustası Hasım Kara ise böreğin Tatarca'daki asıl adının farklı olduğunu savunarak, "Esasında böreğin ismi ne çiğ börek ne çi börek. Tatarca'da böreğin esas ismi şığ börek. Ne yazarsak yazalım, gelenler 'çi börek yemeye geldik' diyor" şeklinde konuştu. Vatandaşlardan İbrahim Şener de "Yumuşak g'nin kaldırılması dilimizin sadeleştirilmesi, kelimelerin daha kolay söylenmesi bakımından faydalı olmuş. Kelime hem kısaltıldı hem de aslına dönmüş oldu" ifadesini kullandı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.