Caretta “Likya” 296 günde 3 bin 84 kilometre yol yaparak Tunus’a ulaştı

Uydudan izlenen Caretta “Likya” 296 günde 3 bin 84 kilometre yol yaptı. Tunus’a ulaştı. Bu izleme, kaplumbağaların, üreme dönemi dışındaki zamanlarda hangi alanları, ülkeleri ziyaret ettikleri ve o alanların korunması açısından önem taşıyor.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın "Deniz Kaplumbağalarını İzleme Projesi" sonuç verdi. Patara, Belek, Göksu ve İztuzu kumsallarından cip takılarak denize bırakılan 8 kaplumbağadan birisi olan Likya'nın da 296 günlük yolculuk sonunda Tunus'a kıyılarına ulaştığı belirlendi. Bu izleme, kaplumbağaların, üreme dönemi dışındaki zamanlarda hangi alanları, ülkeleri ziyaret ettikleri ve o alanların korunması açısından önem taşıyor. Elde edilen bulgulara göre, izlenen 8 deniz kaplumbağasının 6'sının Türkiye kara sularını yuvalama dönemi sonrasında, beslenme ve muhtemel kışlama alanı olarak kullandıkları belirlendi.

Uydu cihazlı kaplumbağalardan 25-30 yaşlarındaki Likya'nın 296 günde 3 bin 84 kilometre ile en fazla yolu kat ettiği belirlendi. Verileri incelenen kaplumbağaların 50 metreden daha sığ ve ağırlıklı olarak 20 metrenin altındaki alanları tercih ettiği görüldü.

TUBA KORFU AÇIKLARINDA
İZTUZU sahilinden 28 Ağustos 2019'da denize bırakılan 25-30 yaşındaki Tuba, denizde sürekli yer değiştiriyor. Bu sürede yaklaşık 10 bin kilometre yol kat eden Kaplumbağa Tuba, şu anda İyon Denizi Korfu Adası açıklarında geziniyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.