Okyanusun sultanı

İzmirli 16 yaşındaki İdil Bayar, tekneyle Atlantik'i geçti Bu sayede 'Okyanusu aşan en genç Türk' unvanını aldı. Cesur yürek İdil, dün memleketine demir attı

Adı İdil Bayar... Yaşı ise daha 16. O yaşıtlarından 'biraz farklı.' Işıkkent Eğitim Kampüsü 10'uncu sınıf öğrencisi İdil Bayar, sekiz yaşından beri gönül verdiği yelken sporunda en büyük hedeflerinden birine ulaştı. World Cruising Club tarafından düzenlenen Uluslararası ARC 2010 yarışı çerçevesinde 'Gökova' adlı teknenin en genç mürettebatı olarak Atlantik geçişini tamamlayan Bayar, hem İzmir'in hem de Türkiye'nin gururu oldu.
20 GÜN SÜRDÜ
21 Kasım'da Kanarya Adaları'nın Las Palmas kentinden denize açılan İdil Bayar, 20 gün 10 saat 59 dakika 41 saniyede Atlantik geçişini tamamladı ve Karayip Denizi'nin güneyindeki Santa Lucia kentine ulaştı. İdil Bayar, Cumhur Gökova, Maisa Gökova, Kubilay Boyacı, Tamer Büyükyılmaz, Hasan Savatlı, Hakan Gönenli, Rus Boris Dyakonov ve İsviçre'li Marcel Schwager'den oluşan ekip kendi kategorisinde beşinci, 231 teknenin katıldığı genel klasmanda 72'nci oldu. İdil, bu başarısının ardından da memleketi İzmir'e döndü.
YATAĞIMI ÖZLEDİM
Ailesiyle kucaklaşan ve hasret gideren Bayar, en çok ailesini ve yatağını özlediğini söyledi. Yolculuğu sırasında büyüleyici görüntülere şahit olduğunu belirten genç kız, "Geceleri yıldızlar denizlere taştı. Yunuslar koloniler halinde yanımızdan geçti. Büyüleciyi görüntüler oluştu. Pişman değilim, yine yaparım" diye konuştu.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.