İşsizlik maaşına Kod 29 engel mi? Kod 29 nedir? Memuriyete engel mi? | Kod 29 itiraz nasıl yapılır?

İşverenler işten çıkardıkları işçiler için SGK'ya 10 gün içerisinde işten ayrılış bildirgesini vermek zorunda. Söz konusu bildirgede bulunan kodlar, işçinin ne sebepten çıktığını gösteriyor. İşverenler işçilere kıdem tazminatı ödememek için 29 numaralı kodu işaretlemeye başladılar. Peki kod 29 nedir? Sigortada işverene tek taraflı fesih hakkı veren bu kod, çalışanın sigorta geçmişine not olarak düşülüyor. Böylece çalışan başvuru yaptığı her firmaya bu kodu da sigorta geçmişinde taşıyor. İşverenin işçisini bu kod ile çıkarabilmesi için işçinin 4857 sayılı İş Kanunu'nun 25/II bendi kapsamında belirtilen fiillerden birini işlemesi gerekiyor.

İşveren tarafından tertip edilen işten ayrılış bildirgesinde bir ayrıntı işçinin kabusu haline geldi. İşveren, işçi haklı olsa dahi kıdem tazminatı ödememek için işten çıkış nedeni olarak 29 numaralı kodu işaretliyor. İŞKUR ise 29 numaralı kod nedeniyle işten çıkartılanlara işsizlik ücreti ödemiyor. Sigortada işverene tek taraflı fesih hakkı veren bu kod, çalışanın sigorta geçmişine not olarak düşülüyor. Böylece çalışan başvuru yaptığı her firmaya bu kodu da sigorta geçmişinde taşıyor. İşverenin işçisini bu kod ile çıkarabilmesi için işçinin 4857 sayılı İş Kanunu'nun 25/II bendi kapsamında belirtilen fiillerden birini işlemesi gerekiyor. Peki kod 29 nedir? Kod 29 işsizlik ücretine mani mi? İşte ayrıntılar…

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.