Otomobilde makas daraldı

Sıfır ve ikinci el otomobil fiyatları arasındaki makas daraldı.

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında satışlar 2015'in ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50,79 büyüyerek 432 bin 550'e çıkarken, ikinci ellerle sıfır otomobiller arasındaki fiyat farkı da daralmaya başladı.
AA muhabirinin sektöre ilişkin sorularını yanıtlayan Başkent Otomotivcileri Derneği (BOD) Başkanı Aydın Erkoç, ikinci el araçlarla sıfır otomobiller arasındaki fiyat farkının azaldığını belirterek, "Bu nedenle insanlar daha çok sıfır otomobilleri tercih ediyor" dedi.
Erkoç, sıfır ve ikinci el otomobil piyasasındaki hareketliliği ise döviz kurundaki artışa bağladı.
Cazip kredi koşulları ve otomobil bayilerinin sağladığı avantajların sıfır otomobillere olan talibi arttırdığını vurgulayan Erkoç, "İkinci el araç almayı düşünenler için ödeme koşulları seçenekleri sınırlı. Sıfır otomobillerde olan avantajlar ikinci ellerde yok. Bu yüzden ikinci el pazarındaki satışlar, sıfır otomobil piyasası kadar hareketli değil" diye konuştu.
FİYAT FARKI AZALDI
Erkoç, ikinci el ile sıfır otomobil arasındaki fiyat farkının azaldığına işaret ederek, bu yüzden ikinci el otomobillerin daha az tercih edildiğini bildirdi. İkinci el otomobil piyasasındaki durgunluğa dikkat çeken Erkoç, "Geçmiş yıllarda hareketliliğine alıştığımız ikinci el otomobil piyasası bu sene oldukça durgun. Bunun nedeni de sıfır otomobillerin fiyatının düşüklüğü ve krediye ulaşmadaki kolaylıklar. Her şeye rağmen ikinci el piyasasının bir ay sonra canlanmasını bekliyoruz" ifadesini kullandı.
ASIL ETKİ SENEYE
Manheim Türkiye Genel Müdürü Zafer Terzioğlu ise sıfır kilometre otomobil satışlarındaki artışın ikinci el satışlarını olumsuz etkilemediğini, aksine bu gruptaki otomobil satışlarının yüzde 10 arttığını söyledi. Terzioğlu, "Bu yıl satılan sıfır araçların ikinci el piyasasına etkisi ancak önümüzdeki sene olur" diye konuştu.
Terzioğlu, otomobil filolarına sahip firmalara yönelik satışların sıfır otomobil satışlarının artmasında etken olduğunu da sözlerine ekledi.
Otomotiv Distribütörleri Derneği, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının 2015'in ilk altı ayında 2014'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 50,79 büyüyerek 432 bin 550 olarak gerçekleştiğini açıklamıştı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.