Koronavirüsün bir etkisi daha! Uzmanlar uyardı!

İlk olarak Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve 20 milyonu aşkın kişiye bulaşan koronavirüs nedeniyle insanlar evlerinden çıkamaz oldu. Damlacıklar yoluyla bulaşan koronavirüsten korunmanın en önemli şartı olan sosyal mesafe nedeniyle bazı çalışanlar evi ofise çevirdi. Uzmanlar, koronavirüs sürecinde anksiyete olarak adlandırılan kaygı bozukluklarının çok sık görülmeye başlandığını söyledi. İzmir'de psikolog ve aile danışmanı Berk Karaoğlu, anksiyetenin stres kaynaklı olabileceğini vurgulayıp, evde geçirilen vaktin doğru değerlendirilmesi konusunda uyarıda bulundu.

Pandemi süreci içinde bulunulan dönemde, uzmanlar kişilerin psikolojik sorunlar yaşadığını ifade ederek, bu sorunların başında kaygı bozukluklarının yaşandığını söyledi. Psikolog ve aile danışmanı Berk Karaoğlu, "Pandemi sürecinde anksiyete, yani kaygı bozukluklarını etkileyen daha çok etmenlere maruz kaldık. Kontrollü sosyal hayat içinde olsak bile çok dikkat edilmesi gereken bir süreçten geçiyoruz. Zorundalıklar, engellenmişlikler ve belirsizlikler, kaygı bozukluklarını artırmış olabilir. Bu süreçte panik atakların biraz daha arttığı gözlemleniyor. Genellikle panik atakların oluşturduğu hastalığa panik bozukluk diyoruz. Nefes almakta güçlük, kontrolü kaybedeceğine dair hisler gibi kontrol temeli olan bazı hisler yaşanmasına sebep oluyor ve bu sıkıntıların çoğu psikolojik kökenlidir" dedi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.