Türkiye'nin gizli rekortmeni!

Maliye Bakanlığı, Türkiye'nin kurumlar vergisi ve gelir vergisi rekortmenlerini duyururken, vergi şampiyonu şirket adını açıklamaması merak uyandırdı.

Maliye Bakanlığı bu yılın vergi şampiyonlarını normalin dışına çıkarak sessiz bir şekilde Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesine koyduğu liste ile duyurdu.

Ayrıca listede kurumlar vergisi şampiyonu olan şirket adının açıklanmasını da istemedi. Bu nedenle Türkiye, ülkenin en çok vergi ödeyen şirketini ve ödediği vergi miktarını öğrenemedi.

İkinci sıradaki şirket olan Ziraat Bankası'nın ödediği verginin 1 milyar 864 milyon TL olduğu dikkate alındığında vergi şampiyonu olan şirketin ödediği vergi de bu rakamın üzerinde.

Son 10 yıla bakıldığında şampiyonluğa damga vuran sektörler finans ve telekomünikasyon olarak öne çıkıyor. Bu süre zarfında Türk Telekom iki kez, Merkez Bankası üç kez, Garanti ve Ziraat bankası ikişer kez, Turkcell ise bir kez vergi şampiyonu oldu.

Son on yılın şampiyonlarının bu yılki listede adlarının olması ve yeni şampiyonun ismini gizlemesi bu şirketin daha önce listede yer almayan ya da adını sürekli gizli tutan bir şirket olma ihtimalini de kuvvetlendiriyor. Ancak her ne kadar herkes bu rekortmen şirketi merak ediyor olsa da şirket kendi açıklamadığı sürece adı sır olarak kalmaya devam edecek.

Diğer yandan ismini açıklamayan şirket sadece şampiyon şirket değil. İlk 100'e giren kurumlardan 27 tanesi ismini açıklamadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.