Köprüde kedi yolu tamam, sıra ana kablo halatlarında

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün kopan kedi yolunun yeniden imal edilip tamamlandığını belirtti. Ana kablo halatlarının çekilmesi ise eylül ayında.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4'üncü asma köprüsü olma özelliğini taşıyan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün 21 Mart'ta kopan kedi yolunun yeniden imal edilip tamamlandığını belirterek, ana kablo halatlarının çekilmesine eylül ayının ilk haftasında başlanacağını, aralıkta da tabliyelerin yerleştirilmesine geçileceğini bildirdi.
Bakan Bilgin "Köprünün dağıtım ayaklarında ve semerlerinde, kenar ve geçiş ayaklarında beton imalatlarının devam ettiğini anlatan Bilgin, toplam imalatta yüzde 99,5 seviyesine erişildiğini söyledi."
Asma köprü kule keson temellerinin, iki aşamalı çalışma sonucu tamamlandığını ifade eden Bilgin, şunları kaydetti:
"Kule keson temelleri, asma köprü kule temelleri noktalarına yüzdürülerek getirildi ve 12 saat süren batırma işlemi sonucunda, daha önceden zemini iyileştirilerek hazırlanan temel noktalarına, kuzey kule temeli 15 Mart 2014, güney kule temeli ise 26 Mart 2014'te yerleştirildi. Yerleştirilen kule temellerinde, kule ankraj kaidesi ve bağ kirişi imalat çalışmaları da tamamlandı. 8 Temmuz 2014'te başlanan asma köprü çelik kule blokları montaj çalışmaları devam ediyor. Kule montajında 252 metre tamamlandı, 5 Şubat'ta başlayan köprünün kablo montajı için oluşturulan "kedi yolu" diye adlandırılan bölüm de yeniden imal edildi ve tamamlandı. 253 metre uzunluğundaki kuzey yaklaşım viyadüğü başlık kirişi seviyesinde tamamlandı, çelik kiriş konulma çalışmaları bitti, güney yaklaşım viyadüğü de tamamlandı. Köprünün ana kablo halatlarının çekilmesine eylül ayının ilk haftasında başlanacak. Aralıkta da tabliyelerin yerleştirilmesine geçilecek."
"ALTINOVA-İZMİR KAVŞAĞI KESİMİ YIL SONUNDA TRAFİĞE AÇILACAK"
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Yap-İşlet-Devret Projesi'nin yapım süresinin 7 yıl olarak belirlendiğine işaret eden Bilgin, "Köprünün 2016 yılının mart ayında, Yalova Altınova-Orhangazi İznik Kavşağı arasının ise bu yıl sonunda trafiğe açılması planlanıyor" diye konuştu.
Tüm güzergahtaki kamulaştırma çalışmalarında yüzde 95, yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 85, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 76, Kemalpaşa-İzmir kesiminde yüzde 65 olmak üzere projenin tamamında yüzde 46 fiziksel gerçekleşme sağlandığını dile getiren Bilgin, "Projede toplam 5 bin 520 personel görev yaparken, bin 316 adet iş makinesi çalışıyor" dedi.
Projenin tamamlanarak hizmete girmesiyle otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacağına dikkati çeken Bilgin, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3,5 saate ineceğini ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanmasının öngörüldüğünü vurguladı.
Bilgin, mevcut yol kullanılarak Körfez'in otomobille 1 saat 20 dakikada, feribotla 45-60 dakikada geçildiğini ifade ederek, Körfez Geçiş Köprüsü sayesinde bu sürenin 6 dakikaya düşeceğini kaydetti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.