Dile kola'y!

Coca-Cola tarihinde ilk kez adını ve logosunu Türkçeleştirdi; Koka-Kola yaptı. 50'nci yıla özel olduğu belirtilen değişiklik akılları karıştırdı

Dünya genelinde 204 ülkede günde 1 milyar 200 milyon adet satılan Coca Cola, Türkiye'ye isim jesti yaptı. Ülkemizde 50'nci yılını kutlayan Coca Cola, adını ve logosunu Koka Kola olarak değiştirdi. 45 farklı dilin konuşulduğu 204 ülkede böyle bir değişiklik yapmayan Coca Cola'nın yeni uygulaması şaşkınlık yarattı.
MUHTAR MI YAPTI?
Koka Kola, yayınlanan reklam filmiyle de dikkat çekti. Halit Kıvanç'ın seslendirdiği reklam filmi "Duygularımızın gönülden bir ifadesi olarak adımızı Türkçe yazalım istedik" sözleriyle bitiyor. 50'nci yıl kutlamaları kapsamında özel olarak Türkçe karakterler kullanılarak hazırlanan Koka-Kola kutuları raflardaki yerini aldı. Bu değişiklik akıllara Coca Cola Yönetim Kurulu Başkanı Muhtar Kent'i getirdi. Temmuz 2008 itibarıyla Coca Cola'nın CEO'su görevine atanan, 2009 yılında da Coca Cola'nın Atlanta Merkezinde yapılan Yönetim Kurulu Başkanı seçimlerinde kurul üyelerinin oylarıyla Coca-Cola'nın Yönetim Kurulu Başkanı olan Kent sayesinde bu jestin gerçekleştiği iddia edildi. Öte yandan Türk kola tutkunları yeni kutuları görünce hayrete düştü. Sanal alemde de bu konuda
pek çok yorum yapıldı.
TWİTTER YORUMLARI
Coca Cola'yı Koka Kola yapmışsınız ve çok itici olmuş resmen Cola'nın çakması gibi görünüyor.
İlk okuduğumda inanamamıştım Koka Kola'yı yalnış basmışlar demiştim. Ama gerçek şu ki, adamlar iyi reklam yapıyor ;)
Koka Kola ney yaaa...
Schweinsteiger'e Sıvanşıtayger der gibi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.