İstanbul'un suyu bitiyor mu?

İstanbul'a su sağlayan barajlardaki doluluk oranı önceki yıllara göre azaldı. 2010 Kasım ayında yüzde 72 olan doluluk oranı, bu yıl yüzde 40,6'ya düştü

2010 Kasım ayında yüzde 72 olan doluluk oranı, bu yıl yüzde 40,6'ya düştü.
ALİBEYKÖY BARAJINDAKİ KEMERLER ORTAYA ÇIKTI
İSKİ'den alınan verilere göre su miktarında gözle görülür bir azalma var. Su miktarı geçen yıla göre yüzde 6,5 düştü. Alibeyköy barajındaki su miktarı yüzde 19 oranında düştü. Suların çekilmesinin ardından normal zamanlarda su altında kalan kemerler tamamen görünür hale geldi.
YILLARA GÖRE DOLULUK ORANLARI
Kasım ayı itibariyle diğer barajlarda doluluk oranı ise şöyle:
Sazlıdere yüzde 26,85, Büyükçekmece yüzde 36,66, Darlık yüzde 44, Terkos yüzde 51,72, Istrancalar yüzde 52,83 ve Ömerli yüzde 54,75
İstanbul'daki barajların Kasım ayı itibariyle son 5 yıllık doluluk oranları da şöyle:
YILLAR - %
2009 - 87.42
2010 - 71.53
2011 - 56.49
2012 - 46.84
2013 - 40.39
"DOLULUK ORANIMIZ YÜZDE 39'LARDA"
İBB Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'un kar ve yağmura ihtiyaç duyduğunu söyledi. Topbaş, "Barajlardaki doluluk oranlarımız yüzde 39'larda. Bu konuda bir problemimiz yok ancak enerjide, elektrikte, akaryakıtta ve su da tasarruf çok önemli. Suyun musluğa kadar gelmesinde yüzde 80 maliyet enerji, pompaj ve motorlarda. Biz israf etmediğimiz zaman hem rezervlerimiz daha güçlü olur hem de enerji tasarrufu yapmış oluruz" diye konuştu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.