Türkiye'nin sanayi ve teknoloji stratejisinde 5 yıllık karnesi çıktı! Yerli otomobil Togg sonrası hızlı şarjda Avrupa'da lider Türkiye

Dijital dönüşüm, yüksek teknoloji, altyapı, beşeri sermaye ve girişimcilik başlıklarında 5 yıl önce uygulamaya alınan "Sanayi ve Teknoloji Stratejisi" ile Türkiye'nin "unicorn" sayısı 7'ye, imalat sanayisi ihracatı 241 milyar dolara yükseldi. Hedefler arasında yer alan insanlı ilk uzay misyonunu başarıyla gerçekleştiren Türkiye, yerli otomobil Togg'un yollara çıkması sonrası hızlı şarj altyapısında da Avrupa'da lider konuma yükseldi. Ürün yerlileştirmede geçen yıl 50 ürün desteklenirken sayının bu yıl 60, 2025'te 70 ve 2026'da 80 olması planlanıyor.

Türkiye, milli sanayi ve teknoloji hamleleriyle son 5 yılda birçok projeyi uygulamaya alırken Cumhuriyet'in 100'üncü yılını 7 unicorn ve imalat sanayisi ihracatında 241 milyar dolarlık rakamla geride bıraktı.

Türkiye'nin 2023 yılını hedef alan Sanayi ve Teknoloji Stratejisi'nin 2019-2023 uygulama dönemi karnesinde yer alan bilgiler ortaya çıktı.

Buna göre söz konusu dönemde Türkiye'nin, sanayinin yüksek teknoloji alanlarındaki kapasitesinin güçlendirilmesi hedefiyle "teknoloji odaklı sanayi hamlesi" kapsamında açılan çağrılarla ithal ürünleri ikame edebilecek ürünlerin geliştirilmesine destek verildi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.