Türkiye'nin riski düşmeye devam ediyor: CDS 2 yılın en düşük seviyesini gördü

Enflasyonla mücadelede kararlılık mesajıyla Türkiye’nin CDS’i 2 yılın en düşük seviyesini gördü. İşte sizler için derlediğimiz 6 Kasım TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

Türkıye'nin 5 yıllık kredi risk primindeki (CDS) düşüş sürüyor. Merkez Bankası Başkanı Hafize Gaye Erkan'ın son Enflasyon Raporu sunumundaki ifadelerinin yine enflasyonla mücadele konusundaki kararlılığı ortaya koymasıyla Türkiye'nin CDS'indeki gerileme yeniden hız kazandı. Mayıs ayında 700 baz puan seviyesinde olan Türkiye'nin CDS'i, 3 Kasım Cuma günü 365 baz puan civarına inerek son 2 yılın en düşük seviyesini gördü. TL varlıklara yabancı yatırımcı ilgisinde artışı yansıtan CDS düşüşü; devam eden jeopolitik risklere karşın TCMB'nin dezenflasyonun tesis edilmesine yönelik kararlı adımları, Türkiye'nin dış finansmana erişimi artırmayı sürdürmesi, yabancı yatırımcılarla gerçekleştirilen görüşmelerden olumlu sinyallerle birlikte devam ediyor.

KARARLILIK MESAJI ALINDI
Yabancı yatırım bankaları, Erkan'ın Enflasyon Raporu sunumuna dair analizlerinde, 'enflasyonda kalıcı ve belirgin düşüş sağlanana kadar sıkılaştırmanın devam edeceği' kararlılığına vurgu yaptı. Morgan Stanley, enflasyona odaklanıldığına dikkat çekti. Citibank da raporunda"Enflasyonda kalıcı düşüş sağlanana kadar sıkılaştırmanın devam edeceği konusu önemli" dedi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.