Rusya'dan çekilen uluslararası şirketler rotayı "bölgenin güvenli limanı" ve "ticaret üssü" olarak görülen Türkiye'ye çevirdi

Ukrayna'da süren savaş nedeniyle Rusya'daki faaliyetlerini askıya alan ya da bu pazardan çekildikten sonra bölgede güvenli ve istikrarlı adres arayışına giren uluslararası şirketler, Türkiye'deki yatırım ortamını mercek altına aldı. Türkiye'ye ilgileri yoğunlaşan yatırımcılar arasında ABD'liler öne çıkıyor.

Kovid-19 salgınının ardından Rusya-Ukrayna savaşından da etkilenen uluslararası şirketler rotalarını "bölgenin güvenli limanı" ve "ticaret üssü" olarak görülen Türkiye'ye çevirdi. Özellikle Türkiye'ye uluslararası sermaye yatırımlarında ikinci sırada yer alan ABD'li şirketler, ülkedeki yatırım imkanlarını yerinde görerek iş birliği yapmak amacıyla karşılıklı ziyaretlere odaklandı.

Kovid-19 salgını, ülkelerin ve şirketlerin yatırım politikalarında değişimi beraberinde getirdi. Birçok şirket, yatırım fırsatları, enerji fiyatları, nakliye ücretleri, iş gücü ortamı gibi nedenleri göz önüne alarak Uzak Doğu'daki yatırımlarını Türkiye'nin de aralarında olduğu ülkelere kaydırmaya başladı. Salgının etkilerinin azalmaya başladığı dönemde Rusya-Ukrayna savaşının çıkması, yatırım planlarında değişime yol açtı. Çok sayıda ülke ve teşkilatın Rusya'ya yönelik uygulamaya koyduğu yaptırımlara destek veren dünyanın önde gelen firmaları, ya Rusya'daki faaliyetlerini askıya aldı ya da bu pazardan çekilerek alternatif arayışına girdi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.