Pandemi ile alışveriş alışkanlıkları değişti

Barbaros Yeşin, “Taze gıdada farklılaşmak için; sevkiyat hacimlerini küçültmek, ‘taze’ imajını iletişim ile desteklemek, çok kanallı erişime yatırım yapmak etkili olacak” dedi.

Deloitte Türkiye, Taze Gıda Tüketicisi Araştırması'nın sonuçlarını yayımladı. Araştırma; pandemide alışveriş sıklığının azalması, satın alınan ürünlerdeki değişiklikler ve önceliklerin değişmesi gibi 3 önemli konuyu ortaya çıkardı. ABD'de yapılan araştırmaya göre; haftada birden fazla alışveriş yapma alışkanlığı iki haftada bire geriledi. Tüketicinin öncelikli satın alma etkeni olan fiyatın yerini 'güvenlik' aldı. Ziyaretleri azaltmak adına benzer ürüne yönelme eğilimi oluştu. Deloitte Türkiye Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Barbaros Yeşin; "Covid - 19 sürecinde küresel çapta olduğu gibi Türkiye'de de tüketici alışkanlıklarının ve harcama endekslerinin değiştiği görülüyor. Tüketiciler alışveriş sıklıklarını ve harcamalar konusunda öncelikleri değiştirdi, marketlerde geçirilen süreleri azalttı. Dijital kanallardan alışveriş arttı" diye konuştu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.