Genç Avrupa AB'ye karşı

Avrupa’nın gayrimenkul karnesini hazırlayan Eurostat’ın raporuna göre, Karadağ’da ev alan yatırımcı 13 yılda, Ukrayna’da 11 yılda, Moldova’da 10 yılda yatırımını amorti ediyor. AB ülkelerinde ise bu süre 51 yıla kadar çıkıyor.

Avrupa istatistik enstitüsü Eurostat, aralarında Türkiye'nin de olduğu 37 Avrupa ülkesinin gayrimenkul yatırım karnesini çıkardı. Özellikle gelişmekte olan Avrupa ülkelerinde gayrimenkulün en çok kazandıran yatırım aracı olduğuna vurgu yapan Eurostat raporu; Ukrayna, Moldova ve Karadağ'da yapılan yatırımların kısa sürede geri döndüğünü ortaya koyuyor. Buna göre; Ukrayna'da yapılan gayrimenkul yatırımları 11 yılda, Moldova'da 10 yılda geri dönüyor. AB'nin 4 yıl içinde sınırlarına katacağı Karadağ'da ise bu süre 13 yıl. Başka bir deyişle bu ülkede alınan bir konut kendini 13 yıl içinde amorti edebiliyor. Avrupa'nın genç AB üyeleri Romanya ve Bulgaristan 16 yılla, Estonya 15 yılla gayrimenkul yatırımında cazibesini koruyor.
TÜRKİYE'DE 28 YIL
Avrupa'nın AB üyesi gelişmiş ülkelerinde ise amorti süreleri oldukça uzun. Kira çarpanı olarak da tanımlanan amorti süresi Avusturya'da 51, İtalya'da 42, İngiltere'de 38, Fransa'da 36, Norveç'te 32 yıl. Türkiye, sıralamada 28 yılla gelişmekte olan Avrupa ülkeleriyle AB ülkeleri arasında yer alıyor. İrlanda ise 14 yıllık amorti süresiyle cazip fırsatlar sunan AB üyelerinden biri olarak öne çıkıyor.


YAVUZ KARAMAN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.