Dünya Bankası, Türkiye'nin büyüme tahminini yükseltti

Dünya Bankası Türkiye'nin bu yılki büyüme tahmini yükseltti.

Dünya Bankası Türkiye için ekonomik büyüme tahminini bu yıl için 0.4 puan artışla yüzde 4'e revize etti. Dünya Bankası, en son nisan ayında yayımladığı ekonomik büyüme tahminlerini bugün güncelledi. Tahminler Batı, Orta ve Doğu Avrupa ile Orta Asya'yı kapsıyor.

Ülke ekonomilerine yönelik çizdikleri projeksiyonlarla piyasalarca yakından takip edilen Uluslararası Para Fonu (IMF), Dünya Bankası, Moody's ve Fitch, Türkiye ekonomisine ilişkin büyüme tahminlerini güncelleyen kurum ve kuruluşlar arasında yer aldı.

REVİZYONLAR BİRBİRİNİ İZLEDİ
Türkiye ekonomisinin 2016'daki olumsuz gelişmelere karşın büyümesi ve 2017 yılına ilişkin öncü göstergelerin ortaya çıkmasıyla büyüme tahminlerindeki revizyonlar birbirini izledi.

İlk olarak ABD'nin yatırım bankacılığı devlerinden Goldman Sachs ve JP Morgan Chase, Türkiye'ye ilişkin büyüme tahminlerini mart sonunda yükseltiklerini duyurdu.

Öte yandan, Japon finans kuruluşu Nomura, aynı dönemde Türkiye'nin bu yıla ilişkin büyüme tahminini yüzde 4,2'den yüzde 5,5'e çıkardı.

Amerikalı yatırım bankası J.P. Morgan ise Türkiye'ye ilişkin 2017 büyüme tahminini yüzde 4,6'dan yüzde 5,3'e yükseltirken, gelecek yıla ilişkin büyüme beklentisini değiştirmeyerek yüzde 3,1 seviyesinde tuttu.

haberin devamı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.