Sıfırcı hocalar yola geldi

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarının Türkiye'ye yönelik negatif tutumları, önlenemeyen büyüme oranlarına yenildi. Ekonominin yılın ilk 2 çeyreğinde yüzde 5'in üzerinde büyümesi ve öncü göstergeler, bazı uluslararası kurum ve kuruluşları faka bastırdı. Bütün kredi derecelendirme kuruluşları Türkiye'ye ilişkin büyüme tahminlerini artırmak zorunda kaldı. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, Ocak-Mart döneminde yüzde 5.2 büyüyen Türkiye ekonomisi, Nisan-Haziran döneminde de yüzde 5.1'lik büyüme oranını yakaladı.
GOLDMAN SACHS: Tahminlerini değiştirdi. Türkiye'de yılın sonunda yüzde 5 seviyesinde büyüme ve yılın üçüncü çeyreğinde büyümenin yüzde 7 civarında gerçekleşebileceğini belirtti.
​J.P. MORGAN: Türkiye'nin bu sene yüzde 1.8 yerine yüzde 2.6 büyüyeceğini tahmin etti. Ardından 2 revizyon daha yaparak; 2017 büyüme tahminini önce yüzde 4.6'ya, sonra yüzde 5.37'ye yükseltti. Gelecek yıla ilişkin büyüme beklentisini değiştirmeyerek yüzde 3.1 seviyesinde tuttu.
​IMF: Türkiye'ye yönelik büyüme beklentisini 2017 yılı için yüzde 2.5'ten yüzde 5.1'e, 2018 için yüzde 3.3'ten yüzde 3.5'e yükseltti.
MOODY'S: Büyüme tahminini iki kez yükseltti. 2017 yılı büyüme tahminini ilk olarak Nisan'da yüzde 2.2'den yüzde 2.6'ya çıkardı. Ağustos'ta yüzde 3.7'ye yükseltti. 2018 tahminini ise yüzde 2.7'den yüzde 2.9'a, ardından yüzde 3.2'ye çıkardı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.