Enflasyon beslenemedi

Gıda fiyatlarındaki gerileme etkiledi, Eylül’de enflasyon yüzde 0.18 ile beklentilerin altında arttı. Fiyat artışında salatalık, düşüşte balık ilk sırayı aldı

Eylül'de enflasyon, gıda fiyatlarındaki düşüşün etkisiyle beklentilerin altında kaldı. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından dün açıklanan verilere göre, Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) Eylül'de yüzde 0.18 ile piyasa beklentilerinin çok altında arttı. Ağustos'ta yüzde 8.05 olan yıllık enflasyon ise Eylül'de yüzde 7.95'e gerileyerek 4 ay aradan sonra tekrar yüzde 8'in altına indi. Enflasyonun belirleyicisi, gıda fiyatlarındaki gerileme oldu. Ağustos'ta yüzde 1.92 düşen gıda fiyatları, Eylül'de de yüzde 0.70 indi. Gıdada Temmuz'da yüzde 9.69 olan yıllık enflasyon, Ağustos'ta 6.19'a, Eylül'de ise yüzde 4.16'ya geriledi. TÜFE'de aylık en yüksek artış yüzde 2.70 ile ulaştırma grubunda görüldü. Eğitimde yüzde 1.98, lokanta ve otellerde yüzde 0.67, konutta yüzde 0.41 ve çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 0.28 artış meydana geldi. Aylık bazda en fazla düşüş gösteren grup ise yüzde 3.49 ile giyim ve ayakkabı oldu. Gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 0.70 ve eğlence ve kültürde yüzde 0.43 düşüş gerçekleşti. Tüketici fiyatları bazında Eylül'de en yüksek fiyat artışı yüzde 23.72 ile salatalıkta, en fazla fiyat düşüşü ise yüzde 21.36 ile balıkta görüldü.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.