Kar tezgahı

Mart'ta sebze-meyvenin üretici ile market fiyatı arasındaki fark yüzde 516'ya kadar çıktı. En fazla fark, kuru incirde görüldü. Markette zam şampiyonu ise yüzde 54'lük artışla lahana oldu

Sebze-meyvede üretici ile market fiyatı arasındaki fark dudak uçuklatıyor. Ürünlerin fiyatı sofraya gelene kadar yüzde 516'ya varan artış gösteriyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar, Mart'ta da üretici ile market fiyatları arasındaki makasın kapanmadığını belirtti.
ETİKET ARTTI
Mart'taki üretici ve market fiyatları arasındaki farkı incelediklerinde, fiyat farkının en fazla kuru incirde, yüzde 516.36 ile gerçekleştiğini gördüklerini söyleyen Bayraktar, şunları kaydetti: "Ürün grupları itibarıyla baktığımızda ise bu oranın yaş sebze ve meyve içinde maydanozda yüzde 413.73, kurutulmuş ürünlerde incirde yüzde 516.36, baklagillerde nohutta yüzde 206.19, pirinçte yüzde 138.30, zeytinyağında yüzde 82.78 ve sütte yüzde 173.91'e kadar çıktığı görülmektedir. Kuru incir 6.2, maydanoz 5.1, kuru kayısı 3.5, kuru üzüm 3.4, limon 3.3 katı fiyatla tüketiciye satılmaktadır." Şemsi Bayraktar, tüketicinin, üreticide 5 lira 50 kuruş olan kuru inciri markette 33 lira 90 kuruşa, 17 kuruş olan maydanozu 87 kuruşa, 10 lira olan kuru kayısıyı 34 lira 95 kuruşa, 3 lira 60 kuruş olan kuru üzümü 12 lira 30 kuruşa aldığını belirtti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.