Taksitte son nokta

Kredi kartına taksit sınırı getiren düzenleme yılbaşından önce devreye girecek. Sistem yeni taksitleri kapsayacak. Eski alışverişler etkilenmeyecek

Kredi kartlarına, taşıt kredisinden beyaz eşyaya, cep telefonundan bilgisayara kadar alışverişte taksit sınırı getiren düzenlemeye yönelik tartışmalar sürüyor. Özellikle taksit sayıları düşen elektronik ve perakende sektörlerinin temsilcileri alışverişin azalacağı yorumları yapıyor. Vatandaşlar ise biriken borçların yapılandırılmasını ve kararın daha sonra uygulanmasını talep ediyor.
EŞYAYA 12 TAKSİT
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mukim Öztekin, "Piyasayı bozan değil düzenleyen bir adım atıldı. Hangi sektörü nasıl etkileyeceğini tek tek analiz ettik. Düzenleme mevcut taksitlendirmeleri değil, yenileri kapsayacak. Eski taksitleri sıkıntıya sokacak bir durum yok" dedi. Öztekin, nakit çekimi için de taksit sınırı bulunduğunu söyledi. Kartta 9 taksit sınırına açıklık getiren Öztekin, "Kastettiğimiz taksitlerin toplam 9 aya bölünmesi. OVP hedefleri ile uyumlu. Faizler düşerse enflasyona da etkisi olur" yorumunu yaptı. Tasarıya göre; genel taksit sayısı öteleme ile birlikte 9 ay olurken; elektronik, kuyumculuk ve iletişimde taksit sayısı 6, beyaz eşya ve mobilyada 12 ile sınırlandırılıyor. BDDK Başkanı, tedbirlerin tüketimi azaltmak, tasarrufları artırmak, bankaların risk yönetimi açısından kabiliyetlerini güçlendirmek ve cari açığı azaltmak gibi etkisi olacağını vurguladı.
Hazal ATEŞ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.