Kişi başı gelir 10 bin 504 $

Türkiye ekonomisinin 2012 karnesi netleşti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre; ekonomi 2012'nin tamamında yüzde 2.2 büyüdü. Geçen yıl itibariyle kişi başı gelir 10 bin 504 dolara yükseldi. Ekonomi geçen yılın dördüncü çeyreğinde ise yüzde 1.4 büyüme kaydetti. Geçen yıl en hızlı büyüyen sektör yüzde 6.6'yla gayrimenkul, kiralama ve iş faaliyetleri oldu. Eğitim yüzde 4.3, sağlık yüzde 5.3, ulaştırma yüzde 3.2, ticaret yüzde 0.1, inşaat yüzde 0.6, imalat sanayi yüzde 1.9, tarım yüzde 3.5 büyüme gerçekleştirdi. 2011'e ilişkin büyüme verisi yüzde 8.5'ten 8.8'e revize edildi.
ACI BİR FREN OLDU
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan:
Daha fazlası da olabilirdi, biraz 'acı fren' oldu. Çünkü biz Türkiye olarak daha fazlasını hak ediyoruz. Bu rakam frene fazla basıldığını gösteriyor.
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek: Küresel ekonomideki yavaşlamaya rağmen Türkiye'nin yüzde 2.2 büyümüş olması bir başarıdır. ASO Başkanı Nurettin Özdebir: İç talebi 'vur derken öldürmenin' bedelini yüzde 2.2 ile ödedik.
İSO Başkanı Tanıl Küçük: 2012 yılında elde ettiğimiz sonuç çok başarılı görünmüyor. Ancak, 2012 zor bir yıldı. Böyle zor bir yılda büyümenin sürmesi başarıdır.
AVRUPA İKİNCİSİYİZ
Yaklaşık 6 yıldır etkisini gösteren küresel ekonomik kriz, Avrupa'daki birçok büyük ekonomiyi küçülmeye mahkum etti. Euro Bölgesi ekonomisinin yüzde 0.6, Avrupa Birliği'nin yüzde 0.3 küçülmesinin beklendiği 2012'de, Türkiye yüzde 2.2 büyüyerek yüzde 3.2 büyüyen Estonya'nın ardından en fazla büyüyen ülke oldu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.