50 bin kişiye iş

Körfez Geçiş Köprüsü'nün içinde bulunduğu Gebze-İzmir Otoyol Projesi, doğrudan 10 bin, dolaylı olarak ise 50 bin kişinin istihdamını sağlayacak

Türkiye'nin en uzun asma köprüsü olacak Körfez Geçiş Köprüsü, bin kişiye iş imkanı yaratacak. Köprüyle birlikte 421 kilometrelik Gebze-İzmir Otoyol Projesi'nin inşaatında doğrudan 10 bin, dolaylı olarak 50 bin kişi istihdam edilecek. Köprü yapımı için Japon firmayla önceki gün imzaların atıldığı Gebze-İzmir Otoyolu, yap-işlet-devret modeliyle yapılacak ilk otoyolu. Otoyolun maliyeti 10 milyar liradan fazla olacak. Edirne ve İstanbul'u otoyol ile İzmir'e kesintisiz bağlayacak projenin önemli bölümünü 3 bin metre uzunluğundaki Körfez Geçiş Köprüsü oluşturuyor. Maliyeti 1.1 milyar dolar olacak köprünün 3 yıl 8 ayda bitirilmesi planlanırken; Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım daha kısa sürede tamamlanmasını istedi.
71 BİN TON ÇELİK LAZIM
Otoyol projesi 10 bin kişiye doğrudan, 50 bin kişiye ise dolaylı istihdam sağlayacak. Otoyol inşaatının sağlayacağı istihdam, ailelerle birlikte yaklaşık 250 bin kişiye ekmek kapısı olacak. Sadece köprünün yapımında da bin kişi çalışacak. Köprünün yapımı için 89 bin kilometre çelik halatlar ve kablolar kullanılacak. Asma köprünün kuleleriyle birlikte toplam 71 bin ton çelik kullanılacak. Çelikler için yaklaşık 70 milyon dolarlık alım yapılacak. İzmit Körfez Geçişi karayolu ile 70 dakikadan 6 dakikaya, İstanbul-İzmir arası ise 8 saatten 3.5 saate inecek. Böylece otoyol Türkiye ekonomisine yılda 870 milyon dolar kazandıracak. Gebze-İzmir otoyol ihalesi, 2009'da yapıldı. İhaleyi, Nurol-Özaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay ortak girişim grubu kazandı. Ortak girişim grubu 5 yılda otoyolu tamamlayacak.
KÖPRÜDEN GEÇİŞ 35 DOLAR
İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Köprüyü kullanan otomobiller en fazla 35 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Kamyon ve otobüslerde bu rakam 50 dolara çıkacak. Otoyolda her kilometre başına da 5 sent talep edilecek. Bu tutarlara, KDV dahil değil. Devlet, proje kapsamında konsorsiyuma günlük otomobil geçiş garantileri veriyor. Garantinin altında kalan otomobil için devlet, konsorsiyuma belirlenen miktarda para ödeyecek.
Hamdi ATEŞ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.