Türkiye dimdik ayakta

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Avrupa'daki risklerin arttığını, doğru kararlarla Türk ekonomisinin dimdik ayakta kalacağını söyledi

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'dan küresel kriz uyarısı geldi. Babacan, "İtalya ve Yunanistan'daki gelişmeler bizi kaygılandırıyor. Avrupa'daki riskler artıyor, umarım doğru kararlar alırlar, aksi taktirde 2008-2009 gibi sıkıntılı dönem yaşanabilir" dedi.
KURUMLARIMIZ HAZIR
Avrupa'da yaşanan gelişmelere ilişkin ilgili kurumlara 3 ay önce 'her türlü kötü senaryoya hazır olmaları' talimatı verdiklerini belirten Babacan, şöyle konuştu: "Kurumlarımız karşımıza çıkacak kötü senaryolarla ilgili hazırlıklarını yapmış durumdalar. Avrupa'daki ciddi bir sarsıntı, Türkiye'de de hissedilir. Ama önemli olan bunun bir yıkıma sebep olmaması, Türkiye ekonomisinin yine ayakta dimdik durabilmesidir.
Dolayısıyla kurumlara gerekli talimat zamanında verilmiştir. Türkiye buna hazırlıklıdır."
KRİZDE İTALYA SON DEĞİL
EURO Bölgesi'ni son 2 yıldır tehdit eden borç krizinin İtalya ve İspanya'ya yayılacağı endişeleri, küresel piyasaları altüst etti. Euro Bölgesi'ndeki borç krizi halkasına Yunanistan, İrlanda ve Portekiz'in ardından İtalya ve İspanya'nın da dahil olacağı belirtiliyor. İkinci yardım paketiyle birlikte Yunanistan'ın kurtarma maliyetinin 220 milyar euroya ulaşacağı kaydedilirken; Euro Bölgesi'nin üçüncü büyük ekonomisi İtalya'nın iflası söz konusu olursa bunun maliyetinin 700 milyar euroyu bulabileceği ifade ediliyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.