Türkiye Yeni Dünya'da yeni pazarlar peşinde

Türk işadamlarının ABD çıkarması başladı. 52 işadamıyla ABD'ye giden Bakan Çağlayan, 'Gezi öncesi 6 eyalet belirledik. Hangisine neler satılabileceğinin haritasını çıkardık' diye konuştu

Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, işadamlarından oluşan 52 kişilik heyetle ABD çıkarmasına başladı. 4 eyaleti kapsayan gezinin ilk durağı Şikago oldu. ABD seyahatine çıkmadan önce detaylı bir ürün-pazar araştırması yaptıklarını belirten Çağlayan, ABD'de hangi eyalete nelerin satılabileceğinin haritasını çıkardıklarını söyledi. "Hedef, ABD ithalatında binde 2'ler seviyesinde kalan Türkiye'nin payını en az yüzde 1'e çıkarmak. Buradaki aksaklığı ABD'de aramak yerine, 'Bizim eksikliğimiz nedir' dedik" şeklinde konuşan Çağlayan, gezi öncesi yapılan çalışmaları şöyle özetledi: "Ülke masaları oluşturduk. Türkiye ne satar, o ülke ne alır, potansiyel nerededir? Hepsine baktık. ABD, Çin, Kanada ve Almanya'ya ülke olarak bakmanın dar kalacağına, eyalet bazında çalışmak gerektiğine karar verdik. Yararlarını da gördük. 'ABD'de hangi eyalet hangi ülkeden ne kadar ithalat yapıyor, potansiyelleri nedir?' diye baktık. New York, Kaliforniya, Teksas, Illinois, Florida ve Georgia olmak üzere 6 eyaleti, üzerinde çalışmamız gereken yerler olarak tespit ettik." Çağlayan, eyalet-ürün çalışması sonucunda ABD'deki hangi eyaletlere Türkiye'nin neler satabileceğini ortaya koyduklarını ifade etti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.