Acı kahve!

Dünyanın dört bir yanında hızla büyüyen Starbucks, yola birlikte çıktığı Kraft Foods'la olan sözleşmesini erken feshetmek isteyince bedeli ağır oldu. 2.76 milyar dolar cezaya çarptırıldı

Türkiye'de de mağazaları olan dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks'a, yıllardır birlikte iş yaptığı Kraft Foods firması ile yolunu ayırmaya kalkması pahalıya patladı. Gıda şirketi Kraft Foods, paketlenmiş kahve anlaşmalarını 3 yıl erken bitirmek isteyen Starbucks'ı 2.76 milyar dolar cezaya mahkum ettirdi. Starbucks, bu cezayı Kraft Foods'un çatı şirketi Mondelez'e ödeyecek.
ANLAŞMAYI BOZDU
1998 yılından beri Starbucks'a paketlenmiş kahve satan Kraft Foods'un Starbucks ile olan anlaşması 2014 yılına kadar devam edecekti. Starbucks anlaşma şartlarını bozduğunu iddia ederek 2010 yılında sözleşmeyi tek taraflı feshetti. Kraft konuyu ABD tahkim mahkemesine götürdü. Mahkeme Starbucks'ı haksız bularak 527 milyon doları yasal maliyetler olmak üzere toplam 2.76 milyar dolar cezaya çarptırdı. 2012'de yeniden yapılanan Kraft Foods Mondelez International çatısı altına girmişti.
TEMYİZE GİDEMEYECEK
Starbucks bu parayı Mondelez'e ödeyecek. Kararın temyiz mercii de bulunmuyor. "Tahkim kararına güçlü bir şekilde karşıyız" açıklaması yapan Starbucks konuyla ilgili olarak, "Kraft'ın anlaşmamızın sorumluluklarını yerine getirmediğini düşünüyoruz. Bu nedenle iş performansımız zarar gördü" yorumunda bulundu. Kararın ardından Starbucks hisseleri yüzde 1.2 düşerken Mondelez hisseleri ise yüzde 3.3 arttı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.