TÜFE beklentinin altında

Mart ayında Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) yüzde 3.16 ile yüzde 3.67 olan beklentinin altında arttı. Yıllık enflasyon da yüzde 68.5 ile yüzde 69.32 olan beklentinin altında kaldı. İş yeri kiralarındaki artış oranını belirleyen 12 aylık ortalama enflasyon ise yüzde 57.5 oldu. Analistler enflasyonda yıllık düşüşün Haziran'da başlayacağını ve üçüncü çeyrekte hızlanacağını belirterek, 2024'ün Merkez Bankası'nın yıl sonu tahmini olan yüzde 36'ya yakın seviyede gerçekleşeceğini ifade etti.

EN YÜKSEK ARTIŞ EĞİTİMDE
Mart'ta aylık bazda en yüksek artış yüzde 13.08 ile eğitim ve yüzde 5.65 ile haberleşme grubunda görüldü. Alkollü içecek ve tütünlerin yüzde 0.02 gerilediği Mart'ta en düşük artış ise yüzde 1.42 ile sağlık ve yüzde 1.73 ile ulaştırmada yaşandı. Yıllık enflasyonun en yüksek olduğu grup yüzde 104.07 ile eğitim, en düşük olduğu grup yüzde 50.10 ile giyim ve ayakkabıda oldu. Tüketici fiyatları bazında Mart'ta en fazla fiyat artışı yüzde 21.30 ile orta öğretimde görüldü.
"NE GEREKİYORSA YAPACAĞIZ"
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Aylık enflasyon öngörümüz doğrultusunda geriledi. Para politikasındaki ilave sıkılaşma talepteki dengelenmeye önemli katkı sağlarken, dış finansman imkânlarının daha da artması makro finansal istikrarı güçlendirecektir. Fiyat istikrarı hedefimize ulaşana kadar ne gerekiyorsa yapacağız" dedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.