Haberler


Hasan Basri Yalçın

Matematik sorunu

SEÇİM sürecinde ben numara yaptıklarını zannediyordum. Kendi seçmen kitlelerine özgüven aşılamak için veya mücadelede iddialı görünmek için gerçeklikten uzak söylemler ürettiklerini düşünüyordum. Mesela Muharrem İnce'nin İstanbul mitinginde 5 milyon kişi toplandığını söylemişlerdi. Buna karşılık İnce İstanbul'da bu kadar oy bile alamadı.
Ben bu rakamları bilerek abarttıklarını düşünüyordum. Hâlbuki gerçekten sayı saymayı bilmiyorlarmış. Hala iddia edenler var. Meydana giriş çıkış yapanlarla beş milyon oldu diyorlar. Akıl alacak şey değil. Yalan değil matematik sorunu.
Seçim gecesi seçim sonuçlarını şaibeli hale getirecek açıklamalar yaptırmalarını da bu çerçevede görmüştüm. Aslında sonuçlar oldukça erken saatlerden itibaren belli olmuştu. Ama son ana kadar şüphe uyandırdılar. Etrafa ithamlarda bulundular.
Her şeyin belli olduğu bir saatte CHP Genel Başkan Yardımcısı canlı yayınlarda "Anadolu Ajansı'nın seçim sonuçları hatalı.
Bizdeki sonuçlara göre seçim ikinci tura kalmıştır" diye açıklama yaptı. Ben bunu da bir çeşit manevra olarak gördüm.
Hatta "birazdan kabul etmek zorunda kalacağınıza rağmen neden böyle bir açıklama yaparsınız" diye de sordum.
Meğer onların gerçekten kafası karışıkmış.
Gerçekten rakamları karıştırmışlar. Seçim sonuçlarını CHP seçim gecesi gerçekten sayamamış. Tamam kolay değil. Ülkede 60 milyon seçmen var. Kafalar sekiz basamaklı toplama işlemine basmamış olabilir. Ama görünen o ki 4 ve hatta 3 basamaklı sayıları bile toplama sorunu varmış. Muharrem İnce ekibi iki haftadır 600 küsur imza topladı mı toplamadı mı onu da göremedik. 600 imzayı da sayamadılar. Hadi üç basamaklı ağır geldi.
Bari iki basamaklıyı sayabilseydiniz. Ama o da olmadı. Sonra İl Başkanları Kılıçdaroğlu lehine açıklama yapmaya çalıştı.
Yapamadı. Yapmaya çalıştı. Karaman var mı yok mu? Konya orada mı değil mi?
Bilemediler. Kameraların önünde 59 il başkanının kim olduğunu çıkartamadılar.
Apar topar bırakıp gittiler. Şimdiye kadarki tecrübemiz gösteriyor ki iki basamaklı sayılarda bile sorun yaşanıyor. Ama sadece CHP değil. İyi Parti'nin hali de içler acısı.
Bir parti temsilcisi katıldığı tv programında Meral Akşener'in oyunu 17,5 olarak ilan etti. "Yüzde 10 İyi Parti yüzde 7,5 Akşener toplam yüzde 17,5" dedi kasıla kasıla. Biz de şaka yaptığını falan zannettik. Yok, ama gerçek sanıyormuş.
Onun gibi gerçek zanneden pek çok İyi Partili olsa gerek ki, Meral Akşener geri dönsün diye kendilerini zincirlere vurdular.
Ülkeyi yönetmeye talip bu muhalefet parti temsilcilerinin toplum önünde bile bu kadar kötü hesap yaptıklarını görünce bizim görmediğimiz zamanlarda ne tür hesaplar yaptıklarını düşünmeden edemiyorum.
Hakikaten olabilir mi? Ülkedeki muhalefetin hali bu mudur? Bu kadar mı?
Ama sorun sadece matematik değil. Koray Aydın muhalefetin sadece sayısalda değil sözel de de iddialı olduğunu gösterdi. Öyle bir gafa imza attı ki, artık İyi Parti'nin neden bir siyasi ölü olduğu bundan daha iyi ifade edilemezdi. Tüm bunlara rağmen hala bu muhalefet partilerinin iktidar olma ihtimalini düşünen varsa, ona da aferin.
Böyle partiye böyle seçmen demekten başka edecek laf yok. Seçimden önce "bu sefer CHP çok akıllı stratejiler takip ediyor diyenler" vardı. Sanırım onlar da hesap bilmiyor. Bunca zamandır kaybeden bir partiden hala umutlu olmak ne matematikle açıklanabilir ne de fizikle.
DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Ünlü popçu meğer Bergüzar Korel'in akrabasıymış...İlk kez öğrenenler şoke oldu
Üç kişilik heyet evi inceleyecek! Kaya Çilingiroğlu’nun eski eşi Feraye Tanyolaç'ın Bebek'te ödediği kira gündemdeydi!
İltica Ne Demek? İltica Kelimesi TDK Sözlük Anlamı Nedir?
90.110 TL maaşla hostes alımı! 15-17-19-31 Mayıs'a kadar ACİL lise mezunu kabin memuru aranıyor! İstanbul, Ankara, Antalya...
İhsan Ne Demek? İhsan Kelimesi TDK Sözlük Anlamı Nedir?
Çamaşırlar makineden jilet gibi çıkacak! 1 avuç ekleyin ütülü gibi alın
Dortmund avantajı kaptı!
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.